Savā pirmajā un vienīgajā reisā 1912. gada 14. aprīļa svētdienas vakarā plkst. 23:40 pēc kuģa laika “Titāniks” uztriecās aisbergam.
Sadursmes rezultātā pēc divām stundām un četrdesmit minūtēm kuģis nogrima Atlantijas okeāna ūdeņos.
Titānika vēsture
Pirmdienas, 15. aprīļa rītā 2:20 Titāniks nogrima.
Titānika būvniecībā tika pielietotas vismodernākās tehnoloģijas, kā rezultātā tas tika uzskatīts par nenogremdējamu, taču, diemžēl, tas tā nebija.
Kuģa greznība tajā laikā bija vienkārši nepārspējama, un nevienam citam nebija tik daudz pievienoto ekstru kā Titānikam. Uz tā bija peldbaseins, sporta zāle, turku pirts, bibliotēka un pat skvoša laukums.
Pirmās klases kajītes bija dekorētas ar koka paneļiem, luksusa mēbelēm un elegantiem interjera priekšmetiem, kas atstāja elpu aizraujošu iespaidu. Kuģī bija trīs lifti, kas paredzēti pirmās klases pasažieriem, un kā jaunu elementu piedāvāja arī liftu otrās klases pasažieriem, kas toreiz šķita kā milzīgs kuģa uzlabojums.
1912. gada 10. aprīlī, trešdienā, kuģis uzsāka savu ceļojumu no Sauthemptonas uz Ņujorku, un pasažieri bija apmāti ar sajūsmu, redzot greznumu un komfortu, ko piedāvāja šis kuģis, kas vēl nebija redzēts nevienā citā pasažieru kuģī. Svētdienas vakarā, 14. aprīlī, temperatūra bija tuvu nullei, un okeāns bija mierīgs. Kapteinis Smits bija saņēmis brīdinājumu par aisbergiem, bet viņš vēl nenojauta, kas viņus gaida tuvākajās stundās.
Sākotnēji pasažieri neko daudz nesaprata par briesmām un nevēlējās pamest kuģi, tomēr vēlāk, kad viņi saprata situācijas nopietnību, viss strauji mainījās. Ar katru minūti kuģis grimst arvien dziļāk okeāna dzelmē, un nelielas detaļas, kā, piemēram, stūre, jau ir pilnībā izzudušas. Tomēr dzelmē tika atklāts viens ļoti interesants priekšmets.
Turpinājumu lasiet nākošajā lapā
Minētais uzņēmums bija atbildīgs par sākotnējā visaptverošā trīsdimensiju modeļa izstrādi kuģim, kas nogrima Atlantijas okeāna ziemeļu daļā 1912. gada 15. aprīlī pēc sadursmes ar aisbergu.
Magellan publicētajos attēlos, kas ir pieejami plašākai sabiedrībai, var redzēt krelles, kas veidotas no megalodona zobiem – izmirušas haizivju sugas, un šajās krellēs ir iestrādātas arī zelta rotaslietas, piešķirot tām īpašu un unikālu vizuālo pievilcību.
Megalodons ir izmirusi aizvēsturiskā haizivju suga, kas dzīvoja pirms aptuveni 15,9 līdz 2,6 miljoniem gadu kainozoja ēras laikā.
Tiek uzskatīts, ka šī haizivs varēja sasniegt pat 16 metru garumu un svarot līdz 47 tonnām, padarot to par vienu no lielākajiem plēsīgajiem dzīvniekiem, kas jebkad ir pastāvējis uz Zemes.
Saskaņā ar līgumu, kas tika noslēgts starp Apvienoto Karalisti un Amerikas Savienotajām Valstīm, ir stingri aizliegts izņemt jebkādus artefaktus no avārijas vietas vai tās tuvākās apkārtnes.
Tādējādi Magelāna komandai bija aizliegts iejaukties ar vraku, kas atradās jūras gultnē, un tai bija jāatgriež kaklarota atpakaļ jūrā, ievērojot šo starptautisko vienošanos.
Magelāns cenšas atrast vērtīgā dārgakmens likumīgo īpašnieku, izmantojot mākslīgo intelektu, lai sazinātos ar 2200 cilvēku radiniekiem, kuri kāpa uz kuģa.
Šim mērķim ieviestā tehnoloģija rūpīgi analizēs pasažieru iekāpšanas video ierakstus, izmantojot sejas atpazīšanu un apģērbu identifikācijas metodes, lai atklātu nepieciešamo informāciju par dārgakmens īsto īpašnieku.