Stellantis un Leapmotor no septembra pārdos elektromobiļus Eiropā

Eiropas autobūves uzņēmums Stellantis paziņoja, ka ir izveidojis kopuzņēmumu ar Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu jaunuzņēmumu Leapmotor, kas šogad sāks pārdot elektromobiļus deviņās Eiropas valstīs, raksta Euronews.

Pārdošana sāksies septembrī Beļģijā, Francijā, Itālijā, Vācijā, Grieķijā, Nīderlandē, Rumānijā, Spānijā un Portugālē, paziņoja Stellantis izpilddirektors Karloss Tavaress preses pasākumā Hangdžou.

Sākot ar 4. ceturksni, elektrotransportlīdzekļi tiks pārdoti arī Dienvidamerikas, Tuvo Austrumu un Āfrikas valstīs, kā arī Indijā un Āzijas un Klusā okeāna reģionā, teica Tavaress.

Stellantis un Leapmotor, jaunuzņēmums, kas ražo elektriskos transportlīdzekļus, nesniedza sīkāku informāciju par to, kur tiks ražoti elektriskie transportlīdzekļi, bet norādīja, ka vietai jābūt “pieejamai jaudai, lai atbalstītu pārdošanu” un jāatbilst kvalitātes kritērijiem un izmaksu konkurētspējai.

Uzsākto modeļu vidū būs T03 un C10 modeļi, un turpmāko trīs gadu laikā plānots katru gadu ieviest vienu jaunu modeli, teica Tavaress.

“Mēs sagaidām, ka šo modeļu pārdošana starptautiskajā tirgū ievērojami palielināsies,” viņš teica.

Abi uzņēmumi paziņoja par jaunu kopuzņēmumu ar nosaukumu Leapmotor International, lai ražotu un pārdotu Leapmotor elektromobiļus ārpus Ķīnas. Tas pieder 51 % Stellantis un 49 % Leapmotor.

Pagājušā gada oktobrī Stellantis ieguldīja 1,5 miljardus eiro (1,61 miljardu ASV dolāru), lai iegādātos 21 % Leapmotor akciju, un paziņoja par stratēģisko partnerību.

Leapmotor izpilddirektors Žū Džangming teica, ka alianse ar Stellantis palīdzēs viņa uzņēmumam piekļūt plašai ārvalstu dīleru un izplatīšanas sistēmai, kā arī rūpnīcām visā pasaulē.

“Politiskās un reģionālās neskaidrības nākotnē, visticamāk, padarīs neizbēgamu Ķīnas jauno enerģijas transportlīdzekļu zīmolu ražošanu visā pasaulē,” teica Žū.

Viņa komentāri izskanēja brīdī, kad Baidena administrācija paziņoja par plāniem noteikt jaunus tarifus Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem, modernām baterijām, saules baterijām, tēraudam, alumīnijam un medicīnas iekārtām, kas, visticamāk, palielinās domstarpības starp divām pasaules lielākajām ekonomikām.

Gan ASV, gan Eiropa ir apsūdzējušas Ķīnu par elektroauto pārprodukciju un to dempingu ārvalstu tirgos.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment