“Swedbank” informē klientus par plānotajām izmaiņām bankomātu darbībā visā Latvijas teritorijā. Viņš uzsver, ka zemais vērtējums attiecas uz komisiju politiku, nevis tehnisko nodrošinājumu, un “Swedbank” bankomātos saglabāsies esošās komisijas maksas un zīmola identitāte.
Lai uzlabotu bankomātu tīkla efektivitāti un samazinātu izmaksas, “Swedbank” Latvijā ir noslēgusi sadarbības līgumu ar SIA “Euronet Services Latvia”, nododot šim uzņēmumam savu bankomātu tīkla apkalpošanu. Līdzīgi līgumi noslēgti arī Igaunijā un Lietuvā ar katras valsts “Euronet” pārstāvjiem. Šī sadarbība paredz, ka “Euronet” nodrošinās darījumu apstrādi, bankomātu pārvaldību un uzturēšanu.
Ko tas nozīmē?
Pāreja uz “Euronet” plānota 2025. gada rudenī, pēc kuras šis uzņēmums pārņems atbildību par visiem bankomātu operatīvajiem procesiem, vienlaikus saglabājot līdzšinējo funkcionalitāti, klientu pieredzi un bankomātu skaitu. Bankomāti arī turpmāk nesīs “Swedbank” zīmolu un programmatūru. Klientu atbalstu nodrošinās “Swedbank” Konsultāciju centrs.
Saskaņā ar līgumu “Euronet” pārņems “Swedbank” bankomātus gan filiālēs, gan ārpus tām visā Baltijā. Pāreja noritēs uz “Euronet” maksājumu apstrādes platformu “Ren”, kas tiks integrēta ar “Swedbank” esošajām sistēmām. Kopumā Baltijas valstīs “Swedbank” pārrauga 1141 bankomātu (373 Igaunijā, 362 Latvijā un 406 Lietuvā), kas nodrošina gan naudas izņemšanu, gan iemaksu.
Banka norāda, ka šī sadarbība veicinās tīkla ilgtspējību, samazinās kapitālieguldījumus un radīs iespēju pielāgot pakalpojumus klientu vajadzībām. Vienlaikus tiek plānots “Swedbank” bankomātus integrēt ar “Euronet” neatkarīgo tīklu, tādējādi palielinot klientu piekļuvi skaidras naudas pakalpojumiem visā reģionā un nodrošinot atbilstību normatīvo aktu prasībām.
Pāreja uz “Euronet” pārvaldību arī paātrinās bankomātu modernizāciju, taču “Swedbank” uzsver, ka šīs izmaiņas klientiem būtisku atšķirību neradīs. “Euronet” ir starptautisks uzņēmums, kas dibināts Centrāleiropā 1994. gadā un tagad darbojas no ASV. Tam pieder vairāk nekā 50 000 bankomātu un citu finanšu pakalpojumu punktu vairāk nekā 200 valstīs. Tomēr Eiropā uzņēmums ieguvis pretrunīgu reputāciju, piemēram, augstu komisijas maksu dēļ, par ko sūdzējušās Dānija, Nīderlande, Čehija un Polija.
Dažviet, piemēram, Čehijā, uzņēmums pat izvietojis bankomātus nelikumīgi. “Trustpilot” platformā “Euronet” vērtējums ir tikai 1,1 punkts no pieciem, galvenokārt slēpto komisijas maksu dēļ. Neskatoties uz šo reputāciju, “Swedbank” pārstāvis Igaunijā Ede Rāgmets apliecina, ka “Euronet” reputācija citās valstīs neietekmēs Baltijas reģiona klientus.