“Swedbank” izplata satraucošu brīdinājumu visiem saviem klientiem, aicinot nekādā gadījumā neatvērt noteiktu ziņu. Kā arī nesen tika ziņots par tehniskām problēmām.
Nedēļas nogalē krāpnieki izsūtījuši Latvijas iedzīvotājiem viltus e-pastus ar aicinājumu atjaunot personas datus, brīdina “Swedbank”. Banka uzsver – šie e-pasti ir krāpnieciski un klientiem nekādā gadījumā nevajadzētu uz tiem reaģēt vai sniegt personīgu informāciju.
Kā skaidro “Swedbank” mediju attiecību vadītājs Jānis Krops, pēc bankas klientu sniegtās informācijas redzams, ka krāpnieku izsūtītie e-pasti īpaši mērķēti uz cilvēku darba e-pasta adresēm. Līdz ar to daudzi šos vēstījumus pirmo reizi ieraudzījuši tikai darba nedēļas sākumā, pirmdien. Banka uzsver, ka nekad nesazinās ar klientiem par datu atjaunošanu, izmantojot e-pastu. Ja rodas nepieciešamība atjaunot personas datus, to varēs izdarīt tikai drošā veidā – internetbankā, kur klients arī saņems attiecīgo paziņojumu.
Tomēr…
Tiem klientiem, kuri, iespējams, ir ievadījuši savus datus krāpnieku e-pasta saitēs, “Swedbank” iesaka nekavējoties sazināties ar banku un bloķēt pieeju internetbankai un/vai maksājumu kartēm, lai novērstu iespējamu naudas līdzekļu zādzību.
Papildu tam Jānis Krops informēja, ka piektdien bankas sistēmā epizodiski tika novēroti īslaicīgi tehniski traucējumi, kas ietekmēja maksājumu apstiprināšanu ar parakstīšanas kodu, kā arī līgumu parakstīšanu. Šie traucējumi neskāra visu internetbankas darbību, bet tikai konkrētās funkcijas. Ja iecerētā darbība neizdodas uzreiz, banka iesaka to mēģināt vēlreiz pēc neliela brīža.
Lasi vēl: Latvijā bankomātos tiek uzsākta jaunas funkcijas ieviešana – tā atvieglos klientiem dzīvi
Krops piebilda, ka šādos brīžos, kad rodas tehniski traucējumi, parasti sakrājas daudz pieprasījumu, kas īslaicīgi var ietekmēt sistēmas darbības ātrumu. Tas liecina, ka serviss tiek pakāpeniski atjaunots, taču īslaicīgi pārtraukumi var atkārtoties.
Latvijā jau vairākus gadus tiek īstenots darbs pie kritisko finanšu pakalpojumu pieejamības nodrošināšanas, un šobrīd visā valsts teritorijā ir identificēti gandrīz 100 bankomāti, kuri krīzes situācijās tiks prioritāri nodrošināti ar skaidro naudu, informē Latvijas Banka. Šis darbs attiecas gan uz skaidrās, gan bezskaidrās naudas pieejamības nodrošināšanu. Attiecībā uz skaidro naudu, izveidots kritisko bankomātu tīkls, kurā iekļautajiem bankomātiem nodrošināta arī autonoma elektroapgāde un savienojums ar datu centriem, lai tie varētu darboties arī ārkārtas situācijās.
Savukārt bezskaidrās naudas jomā no 2025. gada 1. janvāra tiek ieviesti norēķini ar maksājumu kartēm arī bezsaistē, kas nozīmē, ka noteiktos apstākļos darījumi būs iespējami pat bez tieša savienojuma ar bankas sistēmu.
Izskan arī informācija par to cik katrs cilvēks varēs izņemt no bankomāta krīzes gadījumā
Turpinājumu lasiet nākošajā lapā
Tevi noteikti interesēs
- Pavisam drīz iespējams palielinās konkrēti šos iedzīvotāju pabalstus – zināms par cikby Sandra Ločmele
- Sasniedzis pensiju, es beidzot atradu savu laimi un patiesi iemīlējos, lai gan visu mūžu sieva man ir teikusi, ka neko nevaruby Rinalds Bergmanis
- Mana māsa devās strādāt uz ārzemēm, jo personīgajā dzīvē viņai neveicāsby Rinalds Bergmanis