Diemžēl, tā kā “Swedbank” bankomātos trūkst vienas būtiskas iespējas, daudzi šīs bankas klienti dod priekšroku izmantot “SEB” bankas bankomātus. Noskaidrosim, kāpēc tā notiek.
Vai esat ievērojuši, ka “Swedbank” bankomāti neizsniedz 5 eiro banknotes? Šis apstāklis rada neērtības klientiem, kuri vēlas izņemt nelielas skaidras naudas summas. Tā rezultātā daudzi izvēlas doties uz “SEB” bankas bankomātiem, kur šādu iespēju piedāvā. Par šo situāciju platformā “Thread” izveidojusies aktīva diskusija, kurā apspriests, kādēļ “Swedbank” kartes lietotāji bieži priekšroku dod skaidras naudas izņemšanai tieši “SEB” bankas bankomātos.
Kā arī zemāk atgādināsim, ka ”Swebank” bankomātos pavisam nesen tika ieviesta noderīga funkcija klientiem
Kāds lietotājs uzdeva jautājumu, aicinot citus minēt, kāpēc viņam “SEB” bankomāti šķiet ērtāki nekā “Swedbank”. Lielākā daļa diskusijas dalībnieku sniedza vienādu atbildi – “SEB” bankomātos ir iespējams izņemt arī 5 eiro banknotes, kamēr “Swedbank” bankomātos šāda iespēja nepastāv.
“Swedbank” pārstāvis apstiprināja šo informāciju, norādot, ka bankomāti tiešām neizsniedz 5 eiro banknotes, taču tas attiecas tikai uz tā dēvētajiem izmaksas/iemaksas bankomātiem. Kā skaidro “Swedbank” mediju attiecību vadītājs Jānis Korps, parastajos izmaksas bankomātos 5 eiro banknotes joprojām ir pieejamas, bet izmaksas/iemaksas iekārtās mazākais pieejamais nomināls ir 10 eiro.
Šāda atšķirība saistīta ar tehniskiem iemesliem – izmaksas/iemaksas bankomātu konstrukcija ir nedaudz atšķirīga, un tādēļ šajos bankomātos iespējams ievietot par vienu banknošu nominālu mazāk.
Kā arī atgādināsim par kādu jaunu funkciju ”Swedbank” bankomātos:
Bankomātus, kas atbalsta bezkontakta funkciju, iespējams atpazīt pēc speciālas ikonas uz karšu lasītāja. Tajā pašā laikā šī jaunā iespēja nemainīs ierasto lietošanas kārtību tiem klientiem, kuri joprojām vēlas izmantot bankomātu, ievietojot tajā savu maksājumu karti.
“Swedbank” Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs norāda, ka Latvijas iedzīvotāji ikdienā visbiežāk izvēlas tieši bezkontakta maksājumus, kuri veido 79% no visiem darījumiem tirdzniecības vietās un pakalpojumu sniedzēju punktos. Turklāt vairāk nekā 500 000 klientu pēdējo trīs mēnešu laikā vismaz vienu reizi ir veikuši maksājumu, izmantojot kādu viedierīci.
Pašlaik Latvijā darbojas 360 “Swedbank” bankomāti.
Vēl kāds atgadījums
Alūksnes novadā iedzīvotāji lielākoties saņem algas, pensijas un sociālos pabalstus bezskaidrā naudā. Taču nereti rodas situācijas, kad, lai samaksātu par precēm vai pakalpojumiem, nepieciešama arī skaidra nauda. Pilsētās to nodrošina bankomāti, pensionāriem to piegādā pastnieks, bet daudziem lauku iedzīvotājiem jāmēro vairāku desmitu kilometru ceļš līdz tuvākajam bankomātam.
Ja vajadzīgi bankas klātienes pakalpojumi, arī tas prasa papildu laiku, jo Alūksnē darbojas tikai vienas bankas – SEB – filiāle, un tā klientus apkalpo tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Lai klātienē izmantotu citu banku pakalpojumus, iedzīvotājiem jādodas uz kaimiņu novadiem, piemēram, Gulbeni. Kā iedzīvotāji vērtē bankomātu pieejamību un iespēju saņemt bankas pakalpojumus klātienē, skaidro laikraksts “Alūksnes un Malienas Ziņas” sadarbībā ar “Latvijas Avīzi”.