“Swedbank” paziņojusi par pakalpojuma izbeigšanu, ko līdz šim iecienīja tūkstošiem klientu

“Swedbank” informējusi, ka vairs nepiedāvās vienu no biežāk izmantotajiem pakalpojumiem, un tas jau izraisījis neizpratni daļā klientu.

Kā skaidro bankas pārstāvji, lēmums skar privātpersonu kredītlīniju, jo laika gaitā tā kļuvusi mazāk pieprasīta un zaudējusi nozīmi.

Kā aizvietotāju banka piedāvā kredītkartes, kuras klientu vidū kļuvušas arvien populārākas. Tās ļauj izmantot aizdevumu tad, kad tas nepieciešams, un vienlaikus piedāvā papildu ieguvumus – piemēram, ceļojumu vai pirkumu apdrošināšanu. Pēc bankas teiktā, šī pieeja atspoguļo gan tirgus tendences, gan klientu mainīgās vajadzības.

Swedbank skaidro, ka klienti nezaudēs pieeju aizdevuma līdzekļiem. Ja līdz šim kredītlīnija nozīmēja konkrētas summas rezervēšanu, tad kredītkarte nodrošina līdzīgu iespēju – noteiktu kredītlimitu, ko var izmantot gan norēķinoties ar karti, gan izņemot skaidru naudu bankomātā.

Turklāt kredītkartes piedāvā arī papildu priekšrocības, piemēram, ceļojumu vai pirkumu apdrošināšanu un bieži vien dažādas lojalitātes atlaides, kas kredītlīnijai nebija pieejamas.

Bankas pārstāvji skaidro, ka klientiem nevajadzētu saskarties ar sarežģījumiem kredītlīnijas atmaksas procesā, jo jau kopš 2023. gada 1. jūlija iepriekšējie līgumi vairs netiek pagarināti. Esošie līgumi darbojas līdz to noslēgtajam termiņam, pēc kura sākas atmaksas periods. Ja tomēr rodas grūtības ar maksājumu veikšanu, Swedbank aicina klientus nekavēties un savlaicīgi vērsties bankā, lai atrastu individuālu risinājumu.

Kā alternatīvu kredītlīnijai banka iesaka pieteikties kredītkartei, kas ļauj izmantot līdzīgas iespējas kā iepriekš, vienlaikus piedāvājot papildu priekšrocības, piemēram, ceļojumu apdrošināšanu vai lojalitātes programmas.

Starpcitu…

Swedbank nācis klajā ar ieteikumu klientiem būt īpaši piesardzīgiem digitālajā vidē. Pēdējā laikā ir fiksēti gadījumi, kad cilvēki saņēmuši e-pastus bankas vārdā ar aicinājumu atjaunot personas datus.

 

Ko uzsver Swedbank?

Banka atgādina, ka nekad neprasīs ievadīt personas datus, paroles vai Smart-ID kodus e-pastā vai īsziņā. Ja rodas nepieciešamība sniegt papildu informāciju, par to tiek informēts tikai caur oficiālo internetbankas sistēmu, kurā datus var ievadīt droši.

Swedbank arī norāda: ja klients tomēr ir ievadījis informāciju aizdomīgā vietnē, svarīgi nekavējoties sazināties ar banku, lai bloķētu piekļuvi internetbankai vai maksājumu kartēm. Tas palīdz samazināt iespējamos riskus un pasargāt personīgos līdzekļus.

Kā rīkoties ikdienā?

Pārbaudi e-pastu avotus. Ja sūtītāja adrese šķiet aizdomīga, vēstuli neatver.

Personas dati un Smart-ID kodi jāievada tikai internetbankā, nevis e-pastos vai SMS.

Rīkojies savlaicīgi. Ja rodas šaubas, drošāk ir sazināties ar banku un pārliecināties par informācijas patiesumu.

 

Papildu fakts

Swedbank pēc aktīvu apmēra joprojām ir lielākā banka Latvijā. Tas nozīmē, ka šīs iestādes vārds visbiežāk tiek izmantots dažādos maldinošos paziņojumos, jo tai uzticas visplašākais klientu loks.

 

📌 Secinājums: mūsdienās digitālā drošība ir ikviena atbildība. Atceries – ja rodas pat vismazākās šaubas, drošākais solis vienmēr ir pārbaudīt informāciju oficiālajos Swedbank kanālos vai sazināties ar banku.