Žurnālists, dodoties pelnītā atvaļinājumā, personīgi pārliecinājās, ka populārais uzskats – “neviens jau rokas bagāžu nesver” – vairs neatbilst realitātei. Izrādās, lidostā tieši pirms iekāpšanas lidmašīnā aviokompānija “airBaltic” patiešām pārbauda rokas bagāžas svaru, un gadījumā, ja tas pārsniedz noteiktās normas, no pasažiera tiek pieprasīta piemaksa.
Par šo jaunumu informē portāls jauns.lv atsaucoties uz mediju grupā strādājošā žurnālista pieredzi. “Kurš gan tur skatās?” — izrādās, tagad skatās gan. Iepriekš daudzi ceļotāji bija pārliecināti: “Nu ko tad – kurš tur kaut ko mērīs? Visi taču lido un neviens neko nesver.” Šis priekšstats ir kļuvis par pagātnes mītu. Korespondents pārliecinājās, ka svari pie iekāpšanas vārtiem ir reāli, nevis teorētiski. Un tie tiek arī aktīvi izmantoti.
Lasi arī: Ziema vēl pat nav sākusies, bet jau sola pavasari: sinoptiķi publicē prognozi 2026. gadam
Būtu vērts atgādināt, ka kompānijai airBaltic pirms kāda laika nomainījās vadība. Tika atlaists ilggadējais airBaltic izpilddirektors Martins Gauss. kā pamats šādam lēmuma bija lielie zaudējumi, ko cieta Latvijas nacionālā aviokompānija. Viens no jaunās vadības uzdevumiem bija stabilizēt aviokompānijas finanšu stāvokli.
Taupības režīms
Latvijas nacionālā aviolīnija “airBaltic” arī šajā ziemas periodā turpina darboties ietaupīšanas režīmā, taču uzņēmums plāno, ka iespējamais akciju sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) varētu notikt 2026. gada vidū. Par to trešdien vebināra laikā informēja kompānijas finanšu direktors Vitolds Jakovļevs. Viņš norādīja, ka, lai nodrošinātu turpmāku uzņēmuma attīstību, 2026. gadā būs nepieciešams papildu kapitāls.
Iespējams, tieši tāpēc tagad arī stingrāk skatās rokas bagāžu svaru – galu galā tā ir iespēja nopelnīt papildus ienākumus (vēlāk sniegsim konkrētus piemērus no dzīves)! Ņemot vērā aviokompānijas situāciju, stingrāki rokas bagāžas noteikumi praksē sagaidāmi arī turpmāk.
Reāls piemērs no rindas
Tieši rindā korespondenta priekšā jaunietim tika nosvērts čemodāns. Tas svēra 11 kilogramus, lai gan šim aviobiļetes tarifam ir atļauts nēsāt tikai līdz 8 kilogramiem (kopā: rokas bagāža + personīgā lieta). Rezultāts: pasažierim tika lūgts samaksāt 75 eiro par 3 liekajiem kilogramiem. Tā nav maza summa, īpaši ņemot vērā, ka pārsvars šķietami neliels – taču noteikumi ir stingri.
Kā izvairīties no liekiem izdevumiem un stresa pie vārtiem:
Nosveriet savu rokas bagāžu jau mājās: čemodānu, somu, klēpjdatoru un visas maza izmēra lietas kopā, nevis atsevišķi.
Pārbaudiet, vai kopējais svars nepārsniedz 8 kg (tarifi Economy BASIC un CLASSIC).
Ja bagāža sanāk smagāka, laikus iegādājieties “heavy cabin baggage” iespēju (līdz 12 kg), vai pārkārtojiet lietas un daļu nododiet reģistrētajā bagāžā.
Ja pārsvars ir pavisam neliels, pirms iekāpšanas smagākās lietas ielieciet kabatās – pasažierus pašus nesver.
Nevadieties pēc cerības “varbūt paveiksies, varbūt nepaskatīsies”. Pašreizējā praksē pārbaudes notiek regulāri.
Tāpēc, ja plānojat ceļot ar airBaltic un domājat: “Paņemšu rokas bagāžā 10–11 kilogramus, būs labi,” — šis laiks ir beidzies. Korespondents pārliecinājās personīgi: liekais svars netiek atstāts bez ievērības, un tas var izmaksāt negaidīti dārgi.









