Mirai iezīmē jauna automobiļu laikmeta sākumu. Izmantojot ūdeņradi – svarīgu nākotnes enerģijas avotu –, lai ražotu elektrību, Mirai nodrošina minimālu ietekmi uz vidi, dāvājot ērtības un braukšanas baudījumu, kādu sagaidāt no jebkura tradicionālā automobiļa.
Izcili vides rādītāji
Mirai ir aprīkota ar TFCS, kas ir degvielas šūnu tehnoloģijas apvienojums ar hibrīda tehnoloģiju. Sistēmā tiek izmantotas tādas Toyota izstrādātas tehnoloģijas kā Toyota FC bloks, FC pastiprinājuma konvertors un augstspiediena ūdeņraža tvertnes.
Toyota FC bloks
Jaunais Toyota FC bloks rada maksimālo jaudu 114 kW (155 DIN ZS) un pasaulē augstāko jaudas iegūšanas blīvumu 3,1 kW/l (2,2 reizes vairāk nekā iepriekšējam Toyota FCHV-adv ierobežota izlaiduma modelim).
FC pastiprinājuma konvertors
Ir izstrādāts jauns, kompakts, ārkārtīgi efektīvs un jaudīgs konvertors, kas Toyota FC bloka radīto jaudu palielina līdz 650 voltiem. Sprieguma paaugstināšana ir ļāvusi samazināt elektromotora izmēru un Toyota FC bloka degvielas šūnu skaitu, kā rezultātā ir panākta mazāka un jaudīgāka Toyota degvielas šūnu sistēma, vienlaikus samazinot sistēmas ražošanas izmaksas.
Augstspiediena ūdeņraža tvertnes
Ūdeņraža uzglabāšanai ar ārkārtīgi augstu spiedienu – 70 MPa (70 megapaskāli jeb aptuveni 700 bar) – tiek izmantotas trīs slāņu konstrukcijas tvertnes, kas izgatavotas no plastmasas, kura pastiprināta ar oglekļa šķiedrām, un citiem materiāliem. Salīdzinājumā ar augstspiediena tvertnēm, kas tika izmantotas Toyota FCHV-adv modelī, tvertņu ietilpība ir palielināta par aptuveni 20 procentiem.
Avots: toyota.lv