Dažreiz pārdevēji ir tik ļoti ieinteresēti peļņā, ka viņi to palielina, pārkāpjot klientu tiesības. Protams, tas ir nepieņemami un sodāmi ar naudas sodiem. Šajā rakstā aplūkosim trīs nelikumīgas klientu maldināšanas piemērus.
Mēs nepieņemam kartes
Šo frāzi var dzirdēt dažādos veikalos, kas nav ķēdes. Ja klientam nav skaidras naudas, viņam tiks izpalīdzīgi piedāvāts norēķināties ar bankas pārskaitījumu. Dažreiz šādā veikalā var nebūt pat mobilo sakaru, piespiežot klientu iziet ārā ar tālruni, lai veiktu maksājumu, pēc tam atgriezties, gaidīt, kamēr pārdevējs pārbaudīs, vai nauda ir pārskaitīta, un tikai tad paņemt preci.
Ja jums nav skaidras naudas vai mobilās bankas, tad atvainojiet, mūsu veikals nav domāts jums. Šīs situācijas iemesls ir skaidrs: bankas iekasē no pārdevēja komisijas maksu, norēķinoties caur termināli, un maziem veikaliem šī komisija ir ievērojama. Turklāt pārdevējam nav tiesību noteikt atšķirīgas cenas dažādiem maksāšanas veidiem un nodot papildu izmaksas klientam. Tāpēc viņi ķeras pie viltības.
Uzstādīšana/montāža/iestatīšana uz mūsu rēķina
Varbūt tas drīzāk ir vietējās iniciatīvas jautājums, un šāda nelikumīga prakse visbiežāk tiek izmantota sadzīves tehnikas vai mēbeļu veikalos. Pircējs tiek informēts, ka preces iegāde dod tiesības uz bezmaksas piegādi, uzstādīšanu, montāžu, iestatīšanu utt. Tajā pašā laikā sajūsmināts pircējs nesteidzas saņemt čeku, jo, pārskatot čeku, viņš atklās, ka ir samaksājis gan par pašu preci, gan par “dāvināto” variantu.
Bet pat šajā gadījumā pārdevējs necietīs zaudējumus, izdomājot kaut ko līdzīgu “pašas preces cena tika samazināta par dāvinātās prēmijas vērtību”. Protams, tas nebūs taisnība, un darbinieks parasti izmanto šo triku, lai izpildītu savu personīgo pārdošanas kvotu un saņemtu prēmiju. Ir svarīgi atcerēties, ka klienta maldināšana nav pieļaujama, un, ja tiek konstatēts maldināšanas mēģinājums, jums jāsazinās ar kādu iestādi.
Maksāšana par pārdevēja neuzmanību
Neviens nav pasargāts no nejaušas kaut kā saplīšanas vai cita veida bojāšanas. Ja mēs runājam par preci, tā ir pārdevēja īpašums, un daudzi pircēji uzskata, ka, ja viņi sabojā šo īpašumu, viņiem ir pienākums atlīdzināt veikalam nodarīto kaitējumu.
Taču nesteidzieties ar to; vispirms saprotiet savas vainas apmēru. Pārdevējam ir tiesības pieprasīt kompensāciju, ja pircējs ir sabojājis preci tīši vai neuzmanības dēļ, bet bez jebkādiem papildu faktoriem, kas noveduši pie preces bojāšanas.
Piemēram, ja pārdevējs sakārto preces ejās tā, ka vienkārši nav iespējams normāli pārvietoties, un klients, mēģinot izspraukties cauri, nejauši kaut ko apgāž un salauž, viņš netiks atzīts par vainīgu, viņam nebūs jāmaksā nekāda kompensācija, un pārdevēja prasība to darīt būtu nelikumīga.
Vai esat kādreiz veikalā cietuši no apkrāpšanas? Kam šī situācija nāca par labu? Aicinu jūs apspriest šo tēmu komentāros un paldies par uzmanību.