
12. decembrī stājas spēkā grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā. Tie nosaka, kādā secībā televīzijas programmu izplatītājiem savos pamatpiedāvājumos jāizvieto kanāli.
Grozījumus ierosināja “Apvienotā saraksta”, Nacionālās apvienības, Zaļo un zemnieku savienības un “Latvija pirmajā vietā” deputāti. Viņu mērķis bija panākt, lai televīzijā vairāk tiek izcelts Latvijā veidots saturs.
Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem televīzijas pamatpiedāvājumā vispirms jābūt Latvijas Sabiedriskā medija kanāliem, kas pieejami bez maksas. Tiem jāseko komerciālajiem televīzijas kanāliem, kas arī ir bezmaksas apraidē. Pēc tam programmās jāievieto reģionālās un vietējās televīzijas, kā arī vismaz viens kanāls, kura vismaz puse raidījumu ir valsts valodā un kura kopējais diennakts raidlaiks ir vismaz 18 stundas.
Ar grozījumiem par radio reklāmu noteikts, ka turpmāk reklāmas daudzumu radio programmās neskatīs katrā stundā atsevišķi, bet gan visas diennakts laikā. Reklāmas apjoms nedrīkst pārsniegt 20% no kopējā diennakts raidlaika.
Likuma grozījumi arī padara reklāmas veidu klasifikāciju skaidrāku. No likuma izņemti tādi jēdzieni kā “radio veikals” un “radio veikala skatlogs”. Tāpat noteikti skaidri kritēriji ilgstošām reklāmām, kuru garums pārsniedz 90 sekundes. Šādām reklāmām ir jauni ierobežojumi, piemēram, tās nedrīkst pārraidīt valsts svētku un reliģisko ceremoniju laikā.
Grozījumos īpaši uzsvērts, ka visiem komerciālajiem paziņojumiem jābūt skaidri marķētiem, lai skatītāji un klausītāji varētu saprast, kas ir redakcionāls saturs un kas – apmaksāta reklāma.
Iepriekš TV24 direktors Klāvs Kalniņš norādīja, ka “Tet” uzņēmums kanālus TV24 bija novietojies kanālu sarakstos ārkārtīgi tālu. Viņš pauda par to neizpratni un norādīja, ka latviešu kanālu novietošana aiz vairākiem Krievijas kanāliem ir bīstama pašreizējā situācijā. Tāpat arī TV24 piedāvājums “Tet” platformā nebija vienkopus ar citiem latviešu kanāliem.








