Uz noteiktiem šoferiem tiks vērsta lielāka uzmanība – CSDD ziņo par stingrākiem sodiem

Satiksmes ministrija drīzumā saņems izvērtēšanai Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sagatavoto priekšlikumu, kas paredz būtiskas izmaiņas pārkāpumu uzskaites punktu sistēmā.

Jau pirms kāda laika Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē CSDD vadītājs Aivars Aksenoks izklāstīja šo ieceri. To minam atgādināšanai.

Plānotās izmaiņas paredz palielināt soda punktu skaitu par dažādiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem — piemēram, ātruma pārsniegšanu, neatļautu apdzīšanu, mobilo ierīču lietošanu pie stūres, kā arī nepietiekamu riepu protektora dziļumu un citām pārkāpumu kategorijām. Šie pasākumi ir daļa no plašākas iniciatīvas, kas vērsta uz ceļu satiksmes drošības uzlabošanu un avāriju skaita samazināšanu.

Līdz šim daudzi autovadītāji ir spējuši izvairīties no bargākiem sodiem, taču nākotnē tas vairs nebūs tik viegli. CSDD pārstāvji norāda, ka turpmāk pārkāpumu kontrole kļūs ievērojami stingrāka, bet sodu apmērs tiks būtiski palielināts.

Lai veicinātu autovadītāju lielāku atbildību un uzlabotu ceļu satiksmes drošību, tiek plānotas būtiskas izmaiņas soda punktu sistēmā. Viena no galvenajām izmaiņām paredz, ka turpmāk par obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) neesamību autovadītāji saņems vienu soda punktu. Tas nozīmē, ka, ja transportlīdzeklim nav spēkā OCTA polise, vadītājs tiks sodīts stingrāk nekā līdz šim.

Tāpat paredzēts mainīt sodu par transportlīdzekļa vadīšanu bez derīgas valsts tehniskās apskates. Līdz šim par šo pārkāpumu tika piemēroti divi soda punkti, bet turpmāk sods tiks samazināts uz vienu punktu. Šīs izmaiņas tiek ieviestas, lai sodu apmērs būtu samērīgāks un atspoguļotu pārkāpuma nopietnību.

Kopumā šīs izmaiņas ir daļa no plašākas iniciatīvas, kas vērsta uz ceļu satiksmes drošības uzlabošanu un autovadītāju atbildības stiprināšanu.

Stingrākas sankcijas gaidāmas arī par neatļautu apdzīšanu. Turpmāk par ceļa zīmes “Apdzīt aizliegts” neievērošanu tiks piemēroti trīs soda punkti, salīdzinot ar līdzšinējiem vienu punktu. Tāpat trīs soda punkti būs paredzēti gadījumos, kad apdzīšana notiks regulējamos krustojumos. Šie pasākumi ir iecerēti, lai samazinātu riskus satiksmē un veicinātu satiksmes drošību kopumā.

Sešu mēnešu termiņš kursu apmeklēšanai bieži vien rada neskaidrības un praktiskas problēmas gan autovadītājiem, gan CSDD darbiniekiem. Vadītāji nereti saskaras ar objektīviem šķēršļiem, piemēram, veselības problēmām vai ilgstošiem darba braucieniem ārvalstīs, kas apgrūtina prasību savlaicīgu izpildi. Šīs situācijas rada nepieciešamību pārskatīt esošās prasības vai rast elastīgākus risinājumus, lai nodrošinātu gan ceļu satiksmes drošību, gan reālu iespēju autovadītājiem izpildīt noteikumus.

Ņemot vērā minētās grūtības, CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks uzsver nepieciešamību pārskatīt esošo sistēmu. Viņš piedāvā apvienot pirmo brīdinājumu ar nosūtījumu uz kursiem, nosūtot šo informāciju autovadītājam brīdī, kad tiek sasniegti seši soda punkti. Tāpat Aksenoks norāda, ka nav jēgas palielināt soda punktu skaitu vienīgi par to, ka vadītājs nav apmeklējis kursus, it īpaši ņemot vērā, ka šobrīd tie pieejami tikai Rīgā, kas var radīt papildus grūtības autovadītājiem no citām Latvijas vietām.

Šobrīd, kad autovadītājam uzkrājas četri soda punkti, viņam tiek izsniegts rakstisks brīdinājums. Ja punktu skaits pieaug līdz astoņiem, vadītājam sešu mēnešu laikā ir jāiziet obligāts apmācību kurss. Gadījumā, ja šo prasību neievēro, tiek piemēroti vēl divi soda punkti, kas jaunajiem šoferiem var novest pie tiesību atņemšanas uz gadu.

Lai ilgtermiņā samazinātu smagu pārkāpumu skaitu, plānots, ka soda punkti par īpaši nopietniem pārkāpumiem, piemēram, ja par vienu pārkāpumu piešķirti astoņi soda punkti, būs spēkā piecus gadus, savukārt pārējie soda punkti tiks saglabāti divus gadus no to piemērošanas brīža.

Tas vēl nav viss — lasi tālāk!

Kā tas ietekmēs autovadītājus? Uzzini vairāk par izmaiņām, kas tieši skars ikvienu, kas ikdienā sēžas pie stūres.

Šķir otru lapu, lai lasītu tālāk