“Vadītāji neizgriež riepas stāvvietās, bet viņiem tas būtu jādara”: es jums pastāstīšu kā riepas var palīdzēt autovadītājiem

Kā autoeksperts ar divdesmit gadu pieredzi un ieradumu pamanīt dīvainības visparastākajās lietās, es nevaru nepamanīt, kā mūsu tautieši novieto automašīnas.

Dažreiz jūs skatāties uz novietotu automašīnu rindu un, šķiet, uzminat to īpašnieku raksturu pēc stūres rata pozīcijas. Daži ir pedantiski, atstājot riteņus stingri taisnus.

Citi – it kā tikko būtu izkļuvuši no drifta trases: pagriezušies, cik vien tālu iespējams. Tāpēc šodien es jums pastāstīšu, kāpēc pēdējais variants nemaz nav kļūda, un dažreiz pat ļoti gudrs risinājums. Un tajā pašā laikā mēs noskaidrosim, kur ir patiesība, un kur ir vēl viens garāžas mīts.

Skola, teorija un realitāte: kur “aug kājas” no taisniem riteņiem?

Ja jūs kādreiz esat mācījušies autoskolā (un 90. gados neesat ieguvis licenci ar paaugstinājumu amatā), tad, visticamāk, jums teica: “Pirms dzinēja izslēgšanas iztaisnojiet stūri!” Tas it kā ir drošāk, pareizāk, un parasti visi kulturālie autovadītāji to dara.

Bet paskatīsimies uz lietām nevis teorētiski, bet praktiski. Kāpēc autovadītāji, neskatoties uz apmācību, arvien vairāk ignorē šo “tiešo” pieeju? Tas ir vienkārši: pagrieztai stūrei ir savas priekšrocības – un tās nav neticamas.

Pagriezti riteņi kā “buferis”: aizsardzība pret stāvvietas bamperiem

Šaurās autostāvvietās – īpaši pagalmos un iepirkšanās centru tuvumā – krāsojuma bojājumi kļūst gandrīz vai statistiski. Daži cilvēki atkāpjas ar vienu skatienu, bet citi – tikai pēc trieciena skaņas. Un, ja jūsu riteņi ir taisni, pirmais, kas “saskaras”, ir virsbūve – bamperis, spārns vai durvis.

Bet, ja atstājāt riteņus pagrieztus, tad dažās situācijās tieši gumija un disks kļūst par pirmo lietu, ar ko saskarsies kāda cita bamperis. Jā, riepas, protams, nav liels aizsargs, taču tās absorbē triecienu daudz labāk nekā metāls. It īpaši, ja “objekts” ir kāds apvidus auto ar piekabes āķi aizmugurē, kas ir gatavs atstāt iespiedumu jūsu automašīnā tikai tāpēc, ka tas “nepamanīja”.

Eksperta dzīves knifs: ja novietojat automašīnu “neaizsargātā vietā” – aiz stūra, netālu no rampas, blakus manevrēšanas zonai –, labāk nedaudz pagriezt stūri, lai tā nedaudz izvirzītos potenciāla kontakta virzienā. Dažreiz tas tiešām ietaupa.

Pagrieziet to un neapdedzinies: negaidīts ieguvums karstumā

Ak, vasara – laiks apdedzināt plaukstas uz stūres! Automašīnu īpašnieki, kuriem nav stūres ventilācijas, zina šo sāpi: atstājat automašīnu saulē – tad braucat kā virtuozs vijolnieks, lai tikai izvairītos no pieskaršanās karstajai malai. Tātad: ja jums ir ieradums turēt stūri ar vienu roku no augšas (jā, tas neatbilst GOST, bet būsim godīgi – daudzi to dara), ir viens triks.

Pirms novietošanas stāvvietā vienkārši pagrieziet stūri – tādā veidā ierastā satveršanas vieta būs kaut kur zemāk vai sānos, kas nozīmē, ka tā netiks sasildīta saules ietekmē. Rezultāts: iekāpiet automašīnā, satveriet stūres vēso daļu un brauciet mierīgi – bez dejošanas ar lupatu vai stūres “apskaušanas” caur džempera piedurkni.

Novietošana slīpumā: nejaucieties ar gravitāciju

Un tagad — pie situācijas, kad atskrūvētie riteņi ir svarīgi ne tikai kā ērtības, bet arī kā reāls drošības elements. Novietojot automašīnu slīpumā, ir svarīgi novietot riteņus tā, lai iespējamas apgāšanās gadījumā automašīna neuzripotu uz brauktuves, bet gan ietriektos apmalē. ​​Tas nav mans izgudrojums — starp citu, tā ir ceļu satiksmes noteikumu prasība.

Lasi vēl: Tas neizbēgami sāksies 27. augustā un ilgs tieši 7 dienas: meteorologi publicē ko sagaidīt tuvākajās dienās

Tas ir pat Valsts satiksmes drošības inspekcijas teorētisko eksāmenu biļetēs (ja vien visi to tiešām ievērotu). Mēs runājam par vienkāršu paņēmienu: ja stāvat ar priekšpusi uz augšu — riteņi ir vērsti pret apmali; ja ar priekšpusi uz leju — otrādi. “Bojājuma” gadījumā (piemēram, stāvbremzes atteices) automašīna ietrieksies šķērslī un neaizies piedzīvojumos. Praktiķa padoms: novietojot automašīnu slīpumā, vienmēr atskrūvējiet riteņus. Tas ir kā uzstādīt “dubulto slēdzeni”: tā var nebūt nepieciešama, bet, ja kaut kas notiek, tā jūs glābs. Evakuācija un “savērpto riteņu leģenda”

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā