Acīmredzot, punkti noņemti par to, kādā veidā skolēns izvēlējies uzdevumus atrisināt.
Attēlos redzams, ka skolotāja atzīmējusi abus uzdevumus kā nepareizi izpildītus, par spīti tam, ka skolēns atrisinājis uzdevumu.
Pirmajā uzdevumā prasīts atrisināt vienādojumu 5×3. Skolēns atbild, ka 5+5+5=15, bet šī atbilde atzīmēta kā nepareiza. Tā vietā, skolotāja to pārlabojusi uz 3+3+3+3+3=15.
Arī nākošā uzdevuma atrisinājums atzīmēts kā nepareizs pēc tā paša principa. Skolēniem prasīts uzzīmēt izkārtojumu vienādojumam 4×6. Skolēns ir uzzīmējis sešas rindas un četras kolonnas, bet skolotāja atkal izlabojusi atbildi, par pareizu uzskatot grafisku attēlojumu ar četrām rindām un sešām kolonnām.
Tomēr, jāsaprot, ka gadījumos, kad tie ir tikai skaitļi un reizināšana, nav svarīgi kā tiek attēlots vienādojums.
Pamatpriekšmetu standartizācijas centra pārstāvji apgalvo, ka šāda vērtēšana ir pareiza, jo tā trešo klašu skolēni iemācās pirmsākumus izteiksmēm ar vairākām mainīgām vērtībām, kas viņus sagaida matemātikā pēc 9 gadiem. Papildus, viņi min, ka šī vērtēšanas problēma neskar pamatpriekšmetu standartizāciju.
Pamatpriekšmetu standartizācijas centrs uzstāda mācību mērķus katrai klasei, bet tā ir pašu skolu un skolotāju atbildība, ar kādām metodēm viņi tos sasniedz.
Par spīti tam, Pamatpriekšmetu standartizācijas centrs ticis kritizēts par moderno pieeju ieviešanu.
Elementārās matemātikas standartā tiek uzsvērts tas, ka bērniem ne tikai jāmācās pārbaudītās metodes, ko izmantoja viņu vecāki, bet arī jāiemācās kāda ir ciparu attiecība pret citiem cipariem uzdevumā.
Avots: dailymail.co.uk
Tevi noteikti interesēs
- Aizsaulē devies vērienīgs aktieris, kurš iedvesmoja simtiem cilvēkuby Sandra Ločmele
- Puisis aizveda iepazīstināt uz Madonu vecākus ar līgavu, bet pēc brīža viņi steigšus aizbrauc, atklājot baisu noslēpumuby Rinalds Bergmanis
- Kaķu superspējas: 8 lietas, ko jūs, visticamāk, nezinājāt par savu mīluliby Laura Blūma