Pētot dažādu autovadītāju uzvedību, var pamanīt daudzas atšķirības. Daļa šoferīšu izvēlas braukt uzmanīgi un ievērot visus noteikumus, bet citi dod priekšroku aktīvākam braukšanas stilam.
Vēl viens svarīgs aspekts, kas raksturo autovadītāju, ir veids, kā viņš tur stūri. Daudzi šoferīši mēdz novietot vienu roku stūres augšpusē, otru atstājot brīvu, taču bieži vien viņi pat neapzinās, kā tas viņus raksturo.
Diskusijas par optimālo stūres turēšanas veidu notiek jau daudzus gadus. Autoskolas parasti iesaka koncentrēties uz apkārtmēru, salīdzinot to ar pulksteņa ciparnīcu. Savulaik tika uzskatīts, ka visdrošāk turēt stūri pozīcijā uz “pulksten 2 un 10”, taču laika gaitā šis viedoklis ir mainījies. Mūsdienās drošas braukšanas speciālisti iesaka pozīciju uz “pulksten 3 un 9”, kā tas ir pieņemts motosportā. Šāda pieeja ļauj pagriezt stūri maksimāli iespējamā leņķī, to nesatverot no jauna, kas prasa laiku.
Stūres satveršanu ar vienu roku no augšas noteikti nevar saukt par pareizu pieeju. Taču prakse rāda, ka tieši šī pozīcija ir kļuvusi par populārāko autovadītāju vidū. Pētnieki no dažādām valstīm ir izzinājuši šo jautājumu un nonākuši pie interesantiem secinājumiem. Izrādās, ka roku novietojums uz stūres var daudz ko pastāstīt par cilvēku, kurš vada automašīnu.
Stūres satvērienu ar vienu roku no augšas pieņemts uzskatīts par stūrēšanu “kinofilmu stilā”. Šādu satvērienu izmanto varoņi daudzās filmās, īpaši tajās, kas ir par automašīnām. Taču praksē šis satvēriens ir izrādījies ērts daudziem autovadītājiem, kuri dod priekšroku diezgan augstam sēdeklim. Rokas turēšana stūres augšpusē neļauj tai notirpt, jo elkoni var atbalstīt pret auto durvīm.
Daļai autovadītāju ir izstrādājies šāds stūres turēšanas paradums, daudzus gadus vadot automašīnu, kas aprīkota ar manuālo pārnesumkārbu. Pilsētas apstākļos ātrumi jāpārslēdz diezgan bieži, un nav ērti pastāvīgi labo roku likt uz stūres un ņemt nost. Šādā situācijā stūre tiek satverta ar vienu roku no augšas, kas nodrošina stabilu kontroli pār transportlīdzekli.
No psiholoģijas viedokļa stūres satveršana no augšas liecina par vadītāja mierīgumu un pārliecību uz ceļa. Šādi braucēji nešaubās par savām prasmēm un, kā likums, viņiem ir diezgan liela autovadītāja pieredze. Vienlaikus viņi regulē sēdekli tā, lai roka, kas tur stūri, būtu pilnībā izstiepta. Šāda pozīcija ir visērtākā ilgstošos braucienos.
Lasi vēl: Pirms īsa brīža aizsaulē devusies leģendāra aktrise un dziedātāja – viņas bērni komentē notikušo
Tomēr ir svarīgi apzināties, kādi ir negatīvie aspekti, stūres turēšanai ar vienu roku. Ārkārtas situācijā, kas prasa zibenīgu iejaukšanos, vadītājam vajadzēs vairāk laika, lai reaģētu. Tieši tāpēc, braucot lielā ātrumā, sarežģītos laikapstākļos u.tml. ieteicams atteikties no ierastā stūres satvēriena par labu drošākam veidam, kad stūre tiek satverta ar abām rokām.