Ir vērts atzīmēt, ka AI-92 benzīns nav pieejams visās valstīs. Daudzviet pasaulē lielie degvielas uzņēmumi jau ir pilnībā atteikušies no tā, taču mūsu tirgū tas joprojām ir populārs autoparka īpatnību dēļ.
Tomēr situācija pakāpeniski mainās: oficiālo izplatītāju izstāžu zālēs arvien mazāk ir tādu modeļu, kas var darboties ar AI-92, nekaitējot dzinējam. Tāpēc pavisam droši var teikt, ka nākotnē šī tendence skars arī Latvijas degvielas uzpildes stacijas.
Attiecībā uz plaši izplatīto viedokli, ka AI-92 un AI-95 “nāk no vienas caurules” – ja mēs runājam konkrēti par ražošanas procesu, tad tas tā patiešām ir. Abi degvielas veidi ir praktiski identiski, vienīgā atšķirība starp tiem ir atšķirīgais oktānskaitlis, kas tiek panākts, pievienojot piedevas. Izņēmums ir augstākās klases benzīns, kas satur uzlabotu sastāvu vai papildu funkcionālas piedevas ar tādu pašu oktānskaitli.
AI-95 benzīnam ir augstāka pretdetonācijas piedevu koncentrācija salīdzinājumā ar AI-92, kas izskaidro tā augstākās izmaksas. Tajā pašā laikā nevar teikt, ka abiem degvielas veidiem ir vienādas īpašības.
Ja automašīnas dzinējs ir paredzēts benzīna izmantošanai ar oktānskaitli vismaz 95, pāreja uz AI-92 var negatīvi ietekmēt spēka agregāta darbību. Ilgtermiņā tas var izraisīt svarīgu sastāvdaļu priekšlaicīgu nodilumu un nepieciešamību veikt dārgu remontu.
Ja tev šis raksts šķita interesants, atzīmē to ar pozitīvu emocijzīmi un dalies sociālajos tīklos. Būsim arī pateicīgi par taviem komentāriem!
Tevi noteikti interesēs
- Meteorologs Toms Bricis komentē, cik straujiem soļiem šonedēļ Latvijā ieradīsies pavasarisby Laura Blūma
- Kā ātri un efektīvi atbrīvoties no nepatīkamās smakas sporta apavos un kedāsby Anete Vītola
- Spēcīga diena ar bagātīgām dāvanām – 25.02.2025. Kas jums jāzina un ko nedrīkst palaist garāmby Sandra Ločmele