Loģiski šķiet, ka vasarā nav reaģentu, tāpēc putas var uzreiz uzklāt uz virsbūves. Taču arī šajā gadījumā autoķīmijas ražotāji iesaka vispirms noskalot netīrumus.
Kāpēc?
Iemesls ir augstā temperatūra. Vasarā automašīnas virsbūve, pat ja tā ir baltā krāsā, var sakarst līdz +30, +40 vai pat +50°C. Šādā stāvoklī krāsas un lakas pārklājums kļūst jutīgāks un vieglāk pakļaujas bojājumiem.
Auto krāsošanas speciālisti apgalvo, ka laka, sakarstot, kļūst mīkstāka, un putas uz to iedarbojas spēcīgāk. Tāpēc pirms putu uzklāšanas ieteicams noskalot auto ar ūdeni, lai atdzesētu virsmu.
Tas attiecas arī uz automašīnām ar aizsargplēvi. Ja virsbūve ir pārklāta ar pretšķembu plēvi vai aizsargpārklājumu, tie, tāpat kā laka, uzkarst. Straujš kontakts ar ķīmiju var sabojāt aizsargslāni, un pēc 1–2 gadiem plēve var kļūt duļķaina, iedzeltēt un pārklāties ar mikroplaisām.
Ja pirms putu uzklāšanas virsbūvi noskalo ar ūdeni, plēve atdzisīs un būs mazāk jutīga pret ķīmisko iedarbību.
Vēl viens izplatīts mīts: “Netīrumi labāk notur putas”
Daudzi uzskata, ka jo netīrāka automašīna, jo labāk putas pie tās pieķeras. Taču vairāki eksperimenti ir pierādījuši pretējo – ja vispirms noskalot auto ar ūdeni un pēc tam uzklāt putas, rezultāts būs ievērojami labāks.
Jā, pēc noskalošanas virsbūve kļūst “slidena”, un putas var nedaudz notecēt. Tomēr tās joprojām pieturēsies pietiekami ilgi, lai efektīvi izšķīdinātu un notīrītu netīrumus.
Pat ja uz mitras virsbūves putas notek nedaudz ātrāk, atšķirība ir tikai dažas sekundes. Tomēr galvenais netīrumu slānis jau ir noskalots ar ūdeni, un putas spēj efektīvāk iekļūt atlikušajos netīrumos.
Kāpēc profesionālajās mazgātavās vienmēr noskalo auto pirms putu uzklāšanas?
Komerciālajās automazgātavās, kur transportlīdzekļus tīra darbinieki, vienmēr vispirms noskalo virsbūvi ar ūdeni un tikai pēc tam uzklāj putas. Tas nav nejauši – šāda prakse tiek ievērota, jo to iesaka autoķīmijas ražotāji.
Daudzas automazgātavas ievēro noteiktus standartus un seko mazgāšanas līdzekļu ražotāju ieteikumiem. Tas palīdz izvairīties no klientu sūdzībām un iespējamām problēmām ar automašīnu virsbūves bojājumiem nākotnē.
Un kā jūs mazgājat savu auto?
Vai vispirms noskalojat netīrumus ar ūdeni, vai uzreiz uzklājat putas? Dalieties ar savu pieredzi komentāros – būs interesanti uzzināt jūsu viedokli!
Tevi noteikti interesēs
- Jau desmit gadus strādāju Zviedrijā. Sapņoju par atgriešanos Latvijā, bet negausīgie bērni negrib to pieļautby Rinalds Bergmanis
- Nosaukts datums, kad var iestāties ledus laikmets – zinātnieki uzskata, ka to nav iespējams novērstby Sandra Ločmele
- Kādu krāsu kaķi nes veiksmi, laimi un labklājību: seni latviešu un citu tautu ticējumiby Laura Blūma