Vairāk nekā tikai iepakojums: kāpēc apelsīnus un mandarīnus lielveikalos patiesībā pārdod sarkanos sieta maisiņos

Foto – ekrānuzņēmums

Apelsīni un mandarīni ir iecienīti augļi daudziem latviešiem, īpaši ziemas sezonā. Tos var atrast lielveikalos visu gadu. Interesanti, ka tos parasti pārdod sarkanos vai oranžos sieta maisiņos — un tam ir savs iemesls.

Kāds ir patiesais iemesls, kāpēc šos citrusa augļus pārdod šādos maisiņos? Kā izrādās, tas ir triks ar domu, par ko aizdomājas tikai retais pircējs.

Runa ir par tā saukto “konfeti ilūziju”, kas parāda to, ka cilvēka krāsu uztvere ir atkarīga no apkārtējā konteksta. Lai nodemonstrētu šo optisko ilūziju, neitrālas krāsas bumba tiek ievietota daudzkrāsainu līniju režģī. Kad priekšplānā ir vienas krāsas līnijas, bumbas krāsa atbilst līniju krāsai.

Foto – ekrānuzņēmums

Būtībā cilvēka smadzenes cenšas vienkāršot krāsu uztveres uzdevumu. Mūsu redzes sistēma ir noregulēta tā, lai uztvertu vienmērīgumu un šīs vienmērīgās krāsu pārejas. Kad uz oranžas krāsas tiek uzlikts sarkans vai oranžs režģis, mūsu smadzenes apvieno blakus esošās krāsas, lai it kā vienkāršotu redzamo attēlu.

VIDEO:

Lasi vēl: Kaķis var nosalt daudz ātrāk, nekā jūs domājat: eksperti nosauc pazīmes, ko saimnieki bieži ignorē

Un konkrēti, runājot par apelsīniem vai mandarīniem, sarkans vai oranžs plastmasas sieta maisiņš ap augli palīdz radīt iespaidu, ka citrusaugļu miza ir piesātināti oranžā krāsā, padarot to sulīgu un pievilcīgu pircējiem.

Tomēr, ja auglis vēl nav īsti gatavs, krāsainais siets mazina tā mizas zaļo nokrāsu un izceļ tā oranžo krāsu, padarot to gatavu un ēstgribu rosinošu.

Foto – ekrānuzņēmums

Esat taču pamanījuši, ka tieši pēc šāda paša principa tiek pārdoti citroni, kurus ievieto, savukārt, dzeltenas krāsas tīkliņos, izmantojot to pašu principu, lai izceltu to dabisko nokrāsu.