Kāda kundze bankomātā ”pazaudēja” 100 eiro – iestādes skaidro vai bankomāti mēdz kļūdīties

Bankomāts ir tehniski precīza ierīce, kas uzskaita gan izņemtos, gan iemaksātos naudas līdzekļus, un visas klienta darbības tiek fiksētas ar videonovērošanas kameru.

Tomēr var gadīties situācijas, kad tehnisku iemeslu dēļ bankomāts neizsniedz pieprasīto naudu. Šādos gadījumos nauda paliek iekārtā, un to iespējams identificēt tehniskās apskates laikā. Ja rodas šaubas vai neskaidrības par veiktajiem darījumiem, klientam jāvēršas bankā, lai situācija tiktu izmeklēta.

Mūsdienās mūsu ikdienā ienākušas dažādas ierīces, kuras vēl pirms pāris desmitgadēm šķita neiedomājamas. Viena no šādām ierīcēm ir bankomāts – ērts rīks skaidras naudas izņemšanai un iemaksai. Lai gan vairums cilvēku ar bankomātu lietošanu ir pazīstami un to apguvuši, joprojām ik pa laikam kāds nonāk neērtā situācijā, nesaprotot bankomāta norādes. Dažkārt cilvēkiem pat rodas iespaids, ka bankomāts “krāpjas” – sola izdot naudu, bet to tomēr neizsniedz.

Cilvēki mēdz kļūdīties, un tas ir dabiski, taču ko darīt, ja šķiet, ka pieļauta kļūda ir bankomāta pusē? Vai bankomāti tiešām var kļūdīties, un kā rīkoties šādā situācijā?

Atgādināsim par kāds 2023. gada stāstu.. 

Kāds piemērs noticis Aizkrauklē, kur kāda pensionāre, mēģinot izņemt pensiju, piedzīvoja neparastu situāciju. Viņa stāsta, ka 11. datumā, 11. mēnesī Aizkraukles bankomāts neizsniedza 100 eiro, lai gan no konta nauda tika noņemta. Pēc viņas teiktā, bankomāts aicinājis veikt iemaksu, nevis izņemšanu, un viņa beigās aizgājusi prom, nesaņēmusi naudu. Tomēr, vēlāk pārbaudot konta izrakstu, izrādījies, ka nauda tomēr ir noņemta.

Šajā gadījumā bankas pārstāvji, izskatot pretenziju, secināja, ka bankomāts tiešām ir izsniedzis minēto naudas summu – kopumā 300 eiro sešos darījumos pa 50 eiro, un klientes darbības ir dokumentētas. To apliecina arī videonovērošanas ieraksti, kas parāda, ka kundze ir veikusi darījumus un saņēmusi attiecīgo naudu.

Lai arī bankomāti ir ļoti precīzi, reizēm var gadīties tehniskas problēmas – piemēram, ja kāda banknote netiek izņemta un paliek ierīcē. Šādos gadījumos tā tiek nogādāta īpašā nodalījumā, ko pārbauda inkasācijas laikā. Ja tiek konstatēta neatbilstība, pretenzija tiek izskatīta, un klientam tiek atlīdzināta trūkstošā summa, ja tas ir pamatoti.

Bankomāti ir aprīkoti ar videonovērošanu, kas ļauj precīzi noteikt, kad un cik naudas izņemts, kā arī apstiprināt klienta klātbūtni pie ierīces. Ja bankomātā netiktu izņemta kāda naudas summa, tā būtu fiziski atrodama apsekošanas laikā. Šajā gadījumā, tā kā šādas summas bankomātā nav atrastas, secināts, ka nauda ir izsniegta un paņemta.

Lasi vēl: ”Swedbank” bankomātos tiek ieviests jauns pakalpojums, kuru daudzi jau ir gaidījuši ilgu laiku

Mistērija ar pazudušajiem 100 eiro tādējādi netiek apstiprināta. Lai izvairītos no līdzīgām situācijām nākotnē, it īpaši klientiem gados, kuriem bankomātu lietošana var sagādāt grūtības, ieteicams nebaidīties lūgt palīdzību. Ja bankomāts atrodas blakus bankas filiālei, vienmēr ir iespējams vērsties pie darbinieka, kurš paskaidros un palīdzēs veikt nepieciešamās darbības. Tas var palīdzēt izvairīties no pārpratumiem un nodrošināt drošu un saprotamu bankas pakalpojumu lietošanu.