Iedzīvotāja brīdina visus klientus, kuri izmanto OCTA “Swedbank” – saņēmu sodu un tikai tad visu sapratu

Sociālajos tīklos autovadītāji dalās ar nepatīkamu pieredzi, kas saistīta ar “Swedbank” piedāvāto OCTA apdrošināšanu. Vieniem nācies saskarties ar dubultiem rēķiniem, citiem – ar situāciju, kad automātiskā polise patiesībā nemaz nav tik automātiska.

“Neliels brīdinājums visiem, kuriem OCTA ir noformēta “Swedbank”. Tikko saņēmu sodu par to, ka man nav apdrošināšanas, bet banka tikai noplāta rokas un saka: “Mēs risinām.” Lai gan biju pilnīgi pārliecināta, ka viss ir kārtībā – apdrošināšanu taču iegādājos bankā,” savā pieredzē stāsta Santa. Viņa bija nopirkusi OCTA polisi ar automātiskās pagarināšanas funkciju, taču pagarinājums nenotika, kā rezultātā tika piemērots sods.

Līdzīgs gadījums pirms gada noticis arī Oskaram. Viņš norāda, ka soda summa jau sasniegusi aptuveni divus tūkstošus eiro, savukārt banka paskaidrojusi, ka “kaut kas tehniski nav nostrādājis”. Oskars aicina citus autovadītājus būt vērīgiem un visu rūpīgi pārbaudīt.

Savdabīga situācija ar “Swedbank” OCTA apdrošināšanu bijusi arī Diānai. Viņa stāsta, ka jau gadu ir bankas OCTA kliente, taču kādā mēnesī banka divreiz nosūtījusi identisku rēķinu. Problēma tika atrisināta, tomēr kopš tā laika Diāna katru mēnesi CSDD sistēmā pārliecinās, vai polise tiešām ir spēkā.

Santa, atbildot Diānai, norāda, ka tieši tur arī slēpjas problēmas būtība – iegādājoties OCTA bankā, klientam nevajadzētu pastāvīgi uztraukties un pārbaudīt, vai viss darbojas pareizi. Ja Diānas gadījumā situācija tika sakārtota, tad Santai viss neesot tik vienkārši. Viņa raksta, ka banka informējusi – jāgaida, kamēr problēma tiks izmeklēta, bet sods tikmēr jāsamaksā pašai. Santa uzsver, ka ir “Swedbank” kliente jau 15 gadus, un tieši tāpēc bankas attieksme viņai šķiet īpaši pārsteidzoša.

Cita acī skabargu redz, bet savā baļķi ne

VIDEO:

Situāciju skaidro “Swedbank” Mediju attiecību vadītājs Jānis Krops.

Viņš norāda, ka OCTA apdrošināšana “Swedbank” tiek piedāvāta tāpat kā pie jebkura cita uzņēmuma, kas sniedz šādu pakalpojumu. Klients izvēlas periodu, uz kuru nepieciešama OCTA polise, veic apmaksu un saņem apdrošināšanas dokumentu.

Konkrētajā gadījumā esot bijis noformēts OCTA pieteikums, taču nebija pabeigta transportlīdzekļa pārreģistrācija. Tas nozīmē, ka automobilis nebija reģistrēts uzskaitē, un šādu transportlīdzekli nemaz nav iespējams apdrošināt. Līdz ar to šajā situācijā jautājums vairāk esot par piedalīšanos ceļu satiksmē ar nereģistrētu transportlīdzekli, nevis par neapmaksātu OCTA polisi.

Jānis Krops arī skaidro, ka mēdz gadīties situācijas, kad cilvēks izvēlas apdrošināšanu, bet maksājums netiek pabeigts. Apdrošināšana stājas spēkā tikai pēc tam, kad banka ir saņēmusi maksājumu, un tad klientam automātiski tiek nosūtīta iegādātā polise. Ja klients nav saņēmis apstiprinājumu par noslēgtu polisi, viņš nedrīkst piedalīties ceļu satiksmē.

Lasi vēl: Kompānija Tele2 paziņo būtiskus jaunumus par izmaksām klientiem, kuri stāsies spēkā no 1.marta

Šādi pārpratumi, pēc bankas pārstāvja teiktā, var rasties gadījumos, kad maksājums tiek veikts, izmantojot mobilās lietotnes, kurās ir jāuzgaida paziņojums par veiksmīgi izpildītu maksājumu. Ir bijuši gadījumi, kad klients nospiež maksājuma apstiprināšanas pogu, taču steigā aizver lietotni pirms maksājums ir pilnībā apstrādāts.

Ņemot vērā, ka Latvijā darbojas zibmaksājumi, šādās situācijās runa bieži vien ir tikai par dažām sekundēm, kas būtu jāuzgaida, lai maksājums tiktu pabeigts.