“Rail Baltica” apvienotā tilta pār Daugavu būvniecību plānots sākt 2023. gada beigās, ekspertu diskusijā pavēstīja Einārs Jaunzems, SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” Projekta ieviešanas un vadības departaments direktors.
Diskusiju “Apvienotais tilts – “Rail Baltica” risinājums Daugavas abu pušu savienošanai” organizēja Satiksmes ministrija.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) diskusijā sacīja, ka jaunais kombinētais jeb divlīmeņu autotransporta un dzelzceļa tilts pār Daugavu ir nozīmīgs savienojums “Rail Baltica” projektā un Latvijas transporta sistēmā kopumā.
Prioritārais posms “Rail Baltica” būvniecībai ir virziens no Lietuvas robežas uz Rīgas lidostu un Salaspils kravu termināli, kas varēs uzsākt dzelzceļa pārvadājumus uz Eiropu.
No vienas puses, ceļu satiksmē šis tilts ir būtisks, lai savienotu Rīgas apvedceļu un izbūvētu to atbilstoši esošajai satiksmes slodzei, savukārt, no otras puses, ņemot vērā esošos satiksmes apstākļus, veidojot Rīgas apvedceļu kā modernu šoseju, uzsver Linkaits.
Tiešraides diskusijā par “Rail Baltica” projektu piedalījās satiksmes nozares eksperti, kopuzņēmuma “RB Rail” un “European Railway Lines” pārstāvji un dizaineri no “DB Engineering & Consulting GmbH”.
“Rail Baltica” tehniskais direktors Latvijā Āriks Diļevs skaidroja, ka apvienotais tilts pār Daugavu ir viens no sarežģītākajiem “Rail Baltica” infrastruktūras risinājumiem un unikāls būve pasaulē. Ņemot vērā pašreizējo ģeopolitisko situāciju, viņš uzskata, ka tas ieguvis vēl lielāku stratēģisku nozīmi visa reģiona savienojamības un mobilitātes stiprināšanā.