Ustjlugas osta. Foto: no atvērtiem avotiem
Nesen visas trīs Baltijas valstis – Lietuva, Latvija un Igaunija ieviesa ierobežojošus mērus pret vairākām Baltkrievijas amatpersonām, tostarp Aleksandru Lukašenko.
Komentējot šādus nedraudzīgus soļus, Baltkrievijas līderis sacīja, ka Baltijas valstis esot “saslimušas!”
Baltkrievijas tranzīts veido aptuveni 30% no kopējā Baltijas valstu kravu pārvadājumu apjoma, tāpēc nozarē valda zināms satraukums par esošo retoriku. Tranzīta noares uzņēmumi jau iepriekš uzsvēruši Baltkrievijas nozīmi nozares turpmākajā attīstībā, par cik Krievija savas kravas arvien vairāk un vairāk pārvadā caur savām ostām. Nepietiekamas sadarbības un dialoga trūkumu nozare Latvijas varas iestādēm pārmetusi jau iepriekš (raksts ŠEIT)!
Esošajos Baltkrievijas politiskajos apstākļos tas kļūst vēl sarežģītāk!
Bet kā tad būs ar Baltkrievijas kravām un precēm? Vai ir kāda alternatīva Baltijas ostām?
Krievijas mediji ziņo, ka Baltkrievijas kravas tagad esot noskatījusi Ustjlugas osta (tā pati uz kuru šobrīd pārvirzītas liela daļa kravu plūsmu, kas agrāk plūda caur Baltija valstu un arī Latvijas ostām).
Lasi arī: Suņu skaits, kuru ieraudzīsi attēlā, pateiks tavu psiholoģisko vecumu
Ustlugas u.c. ostu modernizācijā un attīstībā tiek ieguldīti ievērojami līdzekļi. Lai arī ģeogrāfiski Ustlugas ostas atrašanās baltkrievu kravām ir krietni vien neizdevīgāka, tomēr pastāv reāla iespēja, ka Lukašenko var noslēgt kādas īpašas vienošanās ar Krieviju par kravu paŗvadājumiem caur šo ostu. Tiesa, tuvākā nākotnē lielā apjomā to izdarīt nav iespējams. Bet tuvākos gados draudi ir reāli!
Līdz šim saskaņā ar oficiālajiem Ļeņingradas apgabala valdības datiem, tuvākos gados tiek plānots pabeigt Ustlugas ostas kārtējo attīstības posmu. Aluviālās teritorijas būvniecība ir pabeigta. Šīs teritorijas kopējā platība ir 47 hektāri. Līdz 2023.-2024.gadam plānots nodot ekspluatācijā visus trīs kompleksa posmus. Kopējais kravu apgrozījums būs 16 miljoni tonnu, bet piecu piestātņu būvniecība ar iegrimi 15,5 metri, nodrošinās nepārtrauktu tirdzniecības kuģu kreisēšanu. Dzelzceļš nodrošinās ikdienā 1100 kravas vagonu tranzītu, un 700 cilvēki iegūs jaunas darba vietas.
Lasi arī: Iespējams, trakākā viesnīca pasaulē – FOTO gan no iekšpuses, gan ārpuses ir iespaidīgi
Ustjluga neapšaubāmi kļūs par Baltijas valstu tranzīta ievērojamu aizstājēju, nodarot Baltijas valstu tranzītam lielu triecienu… Iespējams, tas attieksies arī uz baltkrievu kravām.