Latvija jau šogad gatavojas ieviest pilnīgi jaunu nodokli, kurš ietekmēs daudzus

Latvija plāno jau šogad ieviest pavisam jaunu nodokli, kas skars daudzas personas un jomas. Šis nodoklis ir paredzēts, lai veicinātu konkrēto produktu izstrādi. 

Jaunais nodoklis būs neliels – tikai 3,5% no abonēšanas maksas, un to paredzēts maksāt pašām straumēšanas platformām, nevis lietotājiem. Tomēr praksē šādas izmaiņas bieži vien atspoguļojas abonēšanas cenu pieaugumā.

Ideja par šo nodokli tika apspriesta jau pirms gada, un tolaik savu viedokli izteica arī Sorainen. Tiek prognozēts, ka tā dēvētais Netflix nodoklis ik gadu varētu ienest aptuveni 600 000 eiro, kas tiks ieguldīti Nacionālā kino centra darbībā, veicinot vietējo kino un seriālu izstrādi.

Vai tas mūs ietekmēs?

Šis nodoklis gan neattieksies uz straumēšanas platformām, kas jau investē Latvijas kino, piemēram, Tet un Go3 būs no tā atbrīvotas. Šāda veida nodoklis jau ieviests 20 valstīs. Francijā tas sasniedz 25%, savukārt Bulgārijā – tikai 2% no abonēšanas maksas. Latvijā šo nodokli plānots ieviest šī gada vidū.

Austrumu zvaigžņu prognoze nedēļai no 2025. gada 13. līdz 19. janvārim iesaka būt neatlaidīgiem

Tomēr tas nav viss..

Jauno nodokli plānots piemērot straumēšanas uzņēmumiem, un tā galvenais mērķis ir stiprināt vietējā satura radīšanu un veicināt Latvijā radīto darbu izrādīšanu šajās platformās. Nodoklis, kas būs 3,5% no straumēšanas platformu abonēšanas ieņēmumiem Latvijas tirgū, varētu ienest aptuveni 600 000 eiro gadā. Šie līdzekļi tiks novirzīti Nacionālajam kino centram, lai atbalstītu vietējo filmu un seriālu veidošanas konkursus. Nodokli maksās nevis patērētāji, bet gan straumēšanas pakalpojumu sniedzēji, neatkarīgi no tā, vai tie ir reģistrēti Latvijā vai darbojas Latvijas tirgū.

Lasi vēl: Labas ziņas – šī iedzīvotāju kategorija ar janvāri saņems lielākus pabalstus

Citu valstu pieredze liecina, ka šāda nodokļa ieviešana nav tieši saistīta ar abonēšanas maksas pieaugumu. Kino producents Andrejs Ēķis atzinīgi novērtēja nodokļa ideju, uzsverot, ka tas ir loģisks solis vietējā satura atbalstam. Šāds instruments ir īpaši svarīgs maza tirgus apstākļos, kur ir nepieciešams veicināt pašmāju stāstu un filmu veidošanu.

Eiropā abonēšanas maksas nodokļa apjoms dažādās valstīs ievērojami atšķiras – Bulgārijā tas ir 2%, bet Francijā sasniedz pat 25%.

Leave a Comment