Kr**nieki vienmēr ir aktīvi, bet īpaši pievēršas uzmanībai svētkiem, izpārdošanām un gada deklarāciju iesniegšanas laikam. Šogad martā un aprīlī prognozēts pieaugums krā***ecisku īsziņu, e-pastu un zvanu skaitā, kas saistīti ar atbalsta izmaksām kredītņēmējiem.
Katru mēnesi kr**nieki nozog aptuveni miljons eiro no banku klientiem. Lai gan tiek veikta sabiedrības izglītošana, joprojām ir cilvēki, kuri kļūst par krā**ieku upuriem.
Būsim piesardzīgi un nepieļausim kr**nieku viltības!
Kr**nieki kļūst arvien viltīgāki un veiksmīgāki, manipulējot ar savu upuru sajūtām un izmantojot bie**šanas taktikas. Viņu sūtītās ziņas arvien sarežģītāk atpazīt, jo tās bieži sakrīt ar gaidāmiem sūtījumiem vai nesen iesniegtām deklarācijām.
Martā, kad daudzi iedzīvotāji sāka iesniegt VID deklarācijas, īpaši uzmanīgam jābūt pret īsziņām un e-pastiem, kas izskatās kā no VID. Šādas krā**ieciskas metodes ir izplatītas jau vairākus gadus, un neskatoties uz to, ka ziņas bieži atkārtojas, daudzi cilvēki joprojām var kļūdaini zaudēt naudu neuzmanības dēļ.
Tomēr tas nav pilnīgi viss…
Kr**nieki pastāvīgi meklē jaunas metodes, kā apmānīt cilvēkus, un šogad viņi varētu vērst uzmanību uz atbalsta maksājumiem mājokļa kredīta ņēmējiem.
SEB banka brīdina, ka var rasties situācija, kur krāpnieki mēģinās iegūt klientu internetbankas vai karšu datus, izliekoties par bankas vai valsts iestāžu pārstāvjiem.
Svarīgi paturēt prātā:
Banka vai Valsts ieņēmumu dienests (VID) nekad nesūtīs īsziņas ar tiešo pieslēgšanās saiti, kurā jāievada savi internetbankas dati. Pieslēgšanās jebkurai sistēmai prasa tikai pirmo “Smart-ID” kodu, ko sauc arī par “PIN 1”.
Ja jums tiek prasīts ievadīt “PIN 2”, nekavējoties jāpārtrauc darbība, jo tas var liecināt par kr**niecību. Esiet uzmanīgi un nepieļaujiet, ka kr**nieki piekļūst jūsu naudai!
Aprīļa beigās varētu sākties pirmais krāpnieku vilnis, kad paredzēta pirmā atbalsta izmaksa kredītņēmējiem.