Piecas 2019.gada karstākās tendences komunikācijā un mārketingā

Tiešsaistes video izmantošana politiskajās kampaņās, daudz aprunātie influenceri, rūpes par Vienotās datu apstrādes regulas ieviešanu – tie ir tikai daži notikumi, kas atklāj mārketinga un komunikācijas šābrīža “karstos punktus”. Par to, cik šīs tendences ir nozīmīgas, stāsta lielākā komunikācijas nozares konkursa “Mi:t&links. Baltic Communication Awards” pārstāve, “Public ID Group” valdes locekle Antra Bork -Ržečicka.

Darbus konkursā “Mi:t&links. Baltic Communication Awards” var iesniegt līdz 25.janvārim. Bork-Ržečicka aicina pieteikties un par savām labākajām kampaņām stāstīt ne tikai aģentūras, bet arī pašus uzņēmumus un organizācijas.

“Komunikācijas nozare ir patiešām dinamiska. Piedalīšanās konkursā ļauj gūt ne vien labu ideju un īstenoto darbu novērtējumu, vienlaikus tā ir dalīšanās ar pieredzi, kas paaugstina kopējo profesionalitātes līmeni nozarē. Ar nepacietību gaidām darbus, lai uzzinātu, kuras no jaunajām tendencēm jau tiek izmantotas Latvijā,” tā konkursa organizatore.

Šogad konkursa “Mi:t&links. Baltic Communication Awards” laikā aicinām pievērst uzmanību šādām aktuālām tendencēm mārketingā un komunikācijā.

Uzlecošā digitālā mārketinga zvaigzne – tiešsaistes video

“Dzīvai un dabīgai komunikācijai ir liela ietekme uz auditoriju. Tā var būt ļoti veiksmīga, ja video translācija ir labi sagatavota un to vada pareizi izvēlēta ētera personība. Tiešraidēs var demonstrēt jaunus produktus, piedāvāt konsultācijas vai jautājumu un atbilžu sesijas,” stāsta Bork-Ržečicka.

Tiešsaistes video, kuru var straumēt gan “Youtube”, gan dažādos sociālajos tīklos, piemēram, “Twitch”, “Instagram Live”, “Facebook Live”, pēdējos gados ir īpaša nozīme. Ar video iespējams nodot ļoti daudz noderīgas informācijas, kā arī atklāt zīmola personības spēku. Tiešsaistes translāciju attīstība ir ļoti saistīta ar citu, visnotaļ populāru jomu – influenceru mārketingu.

Influenceru spēks slēpjas patiesās emocijās

Patērētāju uzticību un zīmola atpazīstamību nevar izveidot bez augstas kvalitātes satura, savukārt tā neatņemama sastāvdaļa ir lietotāju atsauksmes par produktiem un pakalpojumiem, ieteikumi, kā arī atbildes uz lietotāju uzdotiem jautājumiem.

“Informācijas, tostarp reklāmu izvietošana par maksu ir vienkārša, saprotama un ērti kontrolējama. Taču tā visbiežāk neatspoguļo dabisku lietotāju pieredzi. Protams, reklāmām var piesaistīt slavenības, kas ierunā iepriekš sagatavotus tekstus, bet lielāks efekts ir influenceru radītam stāstam, kurā tie atklāj savu lietošanas pieredzi un dabīgas emocijas,” skaidro “Public ID Group” valdes locekle.

Influenceru mārketings ir labs veids, kā iekļūt jaunā nišā vai tirgū, kur konkrētais produkts vai pakalpojums nav labi pazīstams. Svarīgākais – lai sadarbība būtu veiksmīga, jāmeklē influenceri, kuriem ir reāli sekotāji, kuri publicē autentisku saturu un kuru niša atbilst jūsu biznesam. Tikpat svarīgi ir atklāt jūsu produkta priekšrocības un spēcīgās puses. Ja influenceris noticēs produktam, viņš radīs pārliecinošus stāstus, kuri ieinteresēs arī tā sekotājus.

Pienācīga privāto datu pārvaldība kļūst par konkurētspējas elementu

Pērn spēkā stājusies Vispārīgā datu aizsardzības regula (VDAR) skaidri atklāj globālo tendenci, ka patērētāji vēlas iegūt lielāku kontroli par datiem, kurus nodod uzņēmumu rīcībā. Informācijas tehnoloģiju pētījumu un konsultācijas pakalpojumu kompānija “Gartner” vienā no jaunākajiem pētījumiem pat noskaidrojusi, ka 87% lietotāju izvēlas citu produktu vai pakalpojumu sniedzēju, ja viņiem šķiet, ka konkrētais uzņēmums neatbildīgi apstrādā datus. Un otrādi – jau tuvākajos gados digitāli uzticami uzņēmumi, pēc “Gartner” aplēsēm, spēs nopelnīt par piektdaļu vairāk.

“Zinot šos apsvērumus, gudri komersanti var tos izmantot klientu lojalitātes veicināšanai. Proti, ir jāveido uz privātuma aizsardzību vērsta datu ekosistēma ar skaidru vīziju, stratēģiju un plānu par to izmantošanu. Un nav jākautrējas par veiktajām izmaiņām stāstīt saviem klientiem. Tas atmaksāsies,” uzsver Bork-Ržečicka.

Jauno paaudžu iespaidā mainās arī korporatīvā sociālās atbildības idejas

Darba tirgū ienāk jaunā paaudze, kurai šķiet svarīgi risināt ar globālo nevienlīdzību saistītus jautājumus, aizsargāt vidi un cilvēktiesības. Viņi pieprasa vieglāk lietojamas tehnoloģijas, elastību un izvēles brīvību darba vietā, kā arī caurspīdīgākus un plašāk pārredzamus procesus. Šie apstākļi liek arī uzņēmumiem paplašināt idejas par korporatīvo sociālo atbildību, piemēram, nevis tikai finansiāli atbalstīt cietušos pēc jau notikušas kataklizmas, bet savlaicīgi iesaistīties atbalsta pasākumos, kas uzlabotu vidi konkrētā pilsētā.

“Sociālā korporatīvā atbildība kļūst par daļu no zīmola. Mēs iestājamies par idejām, tas paver plašu darbošanās lauku, sākot ar nevienlīdzības izskaušanu darba vietās līdz pat apkārtējās vides aizsardzībai,” skaidro “Mi:t&links. Baltic Communication Awards” organizatore.

Uzņēmuma klātbūtnei internetā jābūt piemērotai balss meklēšanai

Vismaz daļai no mums ierasta ikdienas sastāvdaļa ir frāzes: “Hei, Siri!”, “Aleksa!”, Okey, Google!” Proti, aizvien biežāk, lai internetā noskaidrotu vajadzīgo informāciju, tiek izmantota viedtālrunī vai citā viedierīcē (“Google Home”, “Amazon Echo”) iebūvētā balss meklēšana. Kā liecina digitālo tehnoloģiju platformas “Hubspot” aptauja, visbiežāk cilvēkus interesē laika apstākļi un iemīļotās mūzikas atrašana, taču tehnoloģiju servisa “Brightlocal” pētījumi liecina, ka pērn aptuveni 58% no tiem, kas izmantoja balss meklēšanu, interesējās par vietējo biznesu.

“Domāju, ka ir pēdējais brīdis, lai uzņēmēji pārliecinātos, vai uzņēmuma interneta vietne vai e-veikals “Google” atspoguļojas pienācīgā kvalitātē, ir atjaunota informācija, kā arī lapām ir labas pozīcijas tradicionālajos meklēšanas rangos. Arī šie darbi veido labu digitālo reputāciju, kura patiešām kļūst aizvien nozīmīgāka,” saka komunikācijas eksperte.

Konkursā “Mi:t&links. Baltic Communication Awards” var pieteikt projektus un kampaņas, kas īstenotas laikā no 2018.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim, izņemot kategoriju “Krīzes un problēmjautājumu vadība”, kurā iesniegtās kampaņas var būt īstenotas laikā no 2014.gada 1.janvāra līdz 2018.gada 31.decembrim. Darbus var pieteikt līdz 2019.gada 25.janvārim.

Labāko darbu prezentācijas notiks 7.martā, savukārt konkursa uzvarētāji tiks paziņoti svinīgā apbalvošanas ceremonijā, kas notiks 8.marta vakarā.

Plašāka informācija un pieteikumu reģistrācija pieejama konkursa mājaslapā www.miitandlinks.com.

“Mi:t&links. Baltic Communication Awards” ir ikgadējs starptautisks komunikācijas nozares konkurss, kuras mērķis ir dot iespēju industrijas profesionāļiem dalīties ar labāko praksi, kā arī godalgot labākos projektus un kampaņas. “Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2019” organizē Latvijas Komunikācijas asociācija (LaKA), “Komunikācijas aģentūra/ Edelman Affiliate” un “Public ID Group”.

Iesaki šo rakstu citiem!

COMMENTS

Leave a Comment