Kad tu par pirkumiem un pakalpojumiem maksā skaidrā naudā, tev nākas naudu pasniegt pašam ar savām rokām – tādā veidā iestrādājas emocionālā pieķeršanās pirkumam, jo tas momentā iegūst lielāku vērtību, nekā iegūst pirkums, kas ir iegādāts ar kredītkarti.
Maksāšana ar kredītkarti ir daudz “nesāpīgāka” metode, jo cilvēkam nav jāredz, kā samazinās naudas daudzums.
Viena no pētījuma autorēm ir piedzīvojusi šo “emocionālo pieķeršanos” pirkumam – viņa pēc ilgiem laikiem nopirka Latte kafiju, izmantojot skaidru naudu, jo kredītkarti bija aizmirsusi mājās. Dzerot kafiju, viņa saprata, ka tā garšo daudz labāk nekā parasti. Protams, to neviens nezinās, vai iemesls tam bija vienkārši labāk pagatavota kafija vai arī maksājuma veids. Tomēr šī pieredze viņu pamudināja analizēt dažādas naudas tērēšanas stratēģijas.
Pētījuma gaitā tika testēti cilvēki, kuri tika sadalīti divās vienādās grupās. Viņiem tika pārdotas kafijas par 2 dolāriem – viena grupa maksāja skaidrā naudā, bet otra – ar kredītkartēm. Pēc izdarītā pētījuma tika noskaidrots, ka tie cilvēki, kuri maksāja skaidrā naudā, kafiju novērtēja daudz augstāk nekā otra grupa.
Iespējams, ka, ja mēs visi sāktu ikdienišķās lietas iegādāties skaidrā naudā, tad mainītos mūsu tērēšanas ieradumi, un, visticamāk, ka mēs tērētu mazāk.
Avots: womansday.com