Microsoft LinkedIn ir pārtraucis izmantot rīku, kas ļauj izmantot sensitīvus personas datus mērķtiecīgai reklāmai, lai ievērotu ES tiešsaistes satura noteikumus, piektdien paziņoja sociālā medija platforma.
Uzņēmums šo soli veica pēc tam, kad pilsoniskās sabiedrības organizācijas iesniedza sūdzību Eiropas Komisijai, kas darbojas arī kā 27 valstu bloka tehnoloģiju uzraugs.
Saskaņā ar Digitālo pakalpojumu likumu (DSA) tiešsaistes starpniekiem ir pienākums nodrošināt lietotājiem lielāku kontroli pār viņu datu izmantošanu, paredzot iespēju izslēgt personalizētu saturu.
Uzņēmumiem nav atļauts izmantot tādus sensitīvus personas datus kā politiskie uzskati, lai mērķtiecīgi rādītu reklāmas.
Komisija martā bija nosūtījusi LinkedIn informācijas pieprasījumu pēc tam, kad grupas bija paziņojušas, ka rīks var ļaut reklāmdevējiem mērķēt LinkedIn lietotājus, pamatojoties uz viņu dalību LinkedIn grupās politiskajiem uzskatiem un citiem personas datiem.
“Mēs esam nolēmuši pielāgot šos rīkus, atceļot iespēju Eiropā izveidot reklāmas auditoriju, kas kā ievades datus izmanto dalību LinkedIn grupās,” LinkedIn viceprezidents Patriks Korrigans (Patrick Corrigan) paziņojumā LinkedIn.
“Mēs veicām šīs izmaiņas, lai novērstu jebkādu nepareizu priekšstatu, ka Eiropas biedriem adresētās reklāmas varētu būt netieši mērķētas, pamatojoties uz īpašām datu kategorijām vai saistītām profilēšanas kategorijām,” viņš teica.
ES nozares vadītājs Tjerī Bretons atzinīgi novērtēja šo soli. “Komisija uzraudzīs LinkedIn publiskā solījuma efektīvu īstenošanu, lai nodrošinātu pilnīgu atbilstību DSA,” viņš teica paziņojumā.
Sūdzību iesniedzēji European Digital Rights (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness un Bits of Freedom atzinīgi novērtēja LinkedIn rīcību.
“Eiropas piespiesta rīkoties, LinkedIn tagad ir jāpaplašina šī politika, attiecinot to uz lietotājiem visā pasaulē, un jānodrošina, ka ne tikai tie, kas dzīvo Eiropā, ir pasargāti no invazīvas reklāmas mērķēšanas,” paziņojumā norādīja Nienke Palstra no Global Witness.