Šogad ievērojami paaugstinājušās transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) cenas. Vairākumā gadījumu – par 50%, bet dažos pat par 100%.
Apdrošinātāji cenu kāpumu skaidro ar to, ka OCTA sistēma, ko reglamentē likums, ilgus gadus bijusi nerentabla, jo, autoparkam lēnām kļūstot jaunākam, pamazām pieaudzis izmaksāto atlīdzību apjoms – automašīnas kļūst vērtīgākas, bet to remonts dārgāks. Tāpat apdrošinātājiem ir jāveic iemaksas Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) administrētajā OCTA garantijas fondā. Tā kā apdrošināšanas kompānijas nav labdarības iestādes, uzņēmēji nevēlas dotēt vienu biznesa segmentu uz citu rēķina.
Lasi arī: Autokamerā fiksēta baisa avārija, kurā bojā gājuši 8 cilvēki
Taču apdrošinātāju skaidrojumi maz mierina mūs, autovadītājus, kurus soda, ja transportlīdzeklim nav veikta obligātā civiltiesiskā apdrošināšana. Kā veidojas OCTA cena, un kā izvēlēties izdevīgāko piedāvājumu?
SIA “K. O. PARTNERI” apdrošināšanas brokere Svetlana Cinīte skaidro: – Apdrošināšanas prēmija jeb cena, ko maksājam par polisi, sastāv no vairākiem komponentiem, un to ietekmē daudzi faktori. Pamatā ir apdrošināšanas kompānijas noteiktā pakalpojuma cena.
Šķir otru lapu, lai uzzinātu OCTA aprēķināšanas formulu
Tevi noteikti interesēs
- No Latvijas pārvācos uz Japānu un biju samulsusi par viņu mājas un ģimenes ”likumiem”
- “Gmail” nāk klajā ar satraucošām ziņām – nozagtas miljoniem paroles: padoms, kā pārbaudīt, vai tava parole ir drošībā
- Ko par sievietes raksturu var pastāstīt vārda pirmais burts
- Spāniete salīdzina bērnudārzus: “Latvijā pilnīgi viss ir savādāk nekā pie mums Spānijā, pat bērni”
- Kāpēc kaķis izvēlas tieši tevi: 4 galvenie faktori, kas to ietekmē
- Atradu vienkāršu veidu, kā padarīt auto lukturus spilgtākus — dalos, kā to izdarīt soli pa solim







