Vecā Saeimā sāk skatīt likumu, kas vēl vairāk var palielināt degvielas cenas; Ko darīs jaunais Saeimas sastāvs?

Ceļu pa aizejošās Saeimas gaiteņiem sācis Transporta enerģijas likumprojekts. Ja tas tiks atbalstīts, nākamgad ir gaidāms degvielas cenu kāpums, ziņo portāls skaties.lv.

Jāatgādina, ka Latvijā jau tagad strauji pieaugušas degvielas cenas, ko izraisījis akcīzes nodokļa pieaugums, un straujš degvielas cenu pieaugums pasaules tirgos naftas cenu kāpuma rezultātā. Tagad autobraucējiem gaidāms vēl viens jauns trieciens…

Saeimas opozīcija jau plānoto likumu nodēvējusi par OIK2, jo likuma izmaksas segs patērētāji, bet tas tiek virzīts zaļo ideju vārdā.

Jaunais likumprojekts paredz, ka degvielas tirgotājiem noteiktam īpatsvaram no paŗdotās degvielas jābūt tā saucamai zaļajai degvielai (tāda degtviela, kurai piejaukta biodegviela). Paredzams gan, ka papildus izmaksas, kas rastos šādā gadījumā, tirgotāji uz sevīm neuzņemtos, bet tās galu galā tiktu uzliktas uz pētērētāju pleciem cenas veidā.

Jauno Transporta enerģijas likumprojektu skatīja Saeimas tautsaimniecības komisija. Latvijai ir saistības pret Eiropas Savienību panākt, ka 2020. gadā vismaz 10% no transporta sektorā patērētās enerģijas ir ražota no atjaunojamiem resursiem. Citādi Latvijai draud sankcijas.

Piedāvājot likumu, iecerēts celt zaļās degvielas jeb tādas, kurai piejaukta biodegviela, īpatsvaru apgrozībā. Ņemot vērā, ka tas būtu obligāts pienākums degvielas tirgotājiem un izmaksas segtu patērētāji, vairākas puses ar to nebija apmierinātas.

Ekonomikas ministrija uzsver, ka likumprojekts ar kontroles prasībām arī palīdzēs uzlabot degvielas kvalitāti Latvijā, tomēr nenoliedz, ka cenas kāpums gaidāms.

Komisijas deputāti šo likumprojektu uz plenārsēdi vēl nevirzīja. Tie uzdeva Ekonomikas ministrijai iesniegt konkrētus aprēķinus par jaunā regulējuma ietekmi uz privātpersonu un uzņēmēju maciņiem. Pie jautājuma paredzēts atgriezties oktobra beigās.

 

Leave a Comment