1,4 miljoni Latvijas iedzīvotāju lasa preses izdevumus

Vidēji 85% jeb 1 miljons 358 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar TNS 2018.gada pavasarī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Pētījumā apkopota informācija par 180 drukāto preses izdevumu auditoriju.

2018.gada pavasarī lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū ir žurnāls “Ieva”, laikraksts “MK Latvija” krievu valodā un žurnāls “Privātā Dzīve”.

Nedēļas žurnāla “Ieva” vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 10,7% jeb 170 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, nedēļas laikrakstu krievu valodā “MK Latvija” – 10,6% jeb 168 tūkstoši lasītāju un nedēļas žurnālu “Privātā Dzīve” – 7,6% jeb 120 tūkstoši lasītāju.

Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū vēl ierindojas žurnāls “Ievas Stāsti”, kura vienu numuru lasījuši 7,2% jeb 115 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, žurnāls “Kas Jauns’’ ar 7,2% jeb 115 tūkstošiem lasītāju, avīzes krievu valodā “MK Latvija’’ pielikums “Televizor” ar 6,5% jeb 103 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ievas Virtuve” ar 5,3% jeb 85 tūkstošiem lasītāju, “Ilustrētā Pasaules Vēsture” ar 4,9% jeb 79 tūkstošiem lasītāju, “Ievas Veselība’’ ar 4,8% jeb 77 tūkstošiem lasītāju un “Ievas Dārzs” ar 4,7% jeb 75 tūkstošiem lasītāju.

Kantar TNS mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē:

Lai arī desmit lasītāko preses izdevumu sarindojumā ir vērojamas nelielas svārstības, tās nav statistiski nozīmīgas, tāpēc šo desmit izdevumu auditorija ir stabila. Pieprasīti ir žurnāli par aktuālām praktiskām tēmām un rakstiem par sabiedrībā zināmiem cilvēkiem. Vairākums no lasītākajiem Top 10 preses izdevumiem atspoguļo tēmas, kas ir aktuālas sievietēm, līdz ar to šos žurnālus arī lasa un caurskata vairāk sievietes. Savukārt populārzinātniska satura žurnālu par vēstures notikumiem “Ilustrētā Pasaules Vēsture” nedaudz vairāk lasa vīrieši (54% no žurnāla auditorijas). Kopumā Top 10 lasītāko preses izdevumu auditorijā ir lielāks sieviešu īpatsvars: 66% sieviešu un 34% vīriešu pretstatā visai periodiskajai presei kopumā, kuru lasa 56% sieviešu un 44% vīriešu. Tas iezīmē galveno tendenci, ka periodisko presi vairāk lasa sievietes nekā vīrieši, tomēr noteicošais ir katra preses izdevuma konkrētais saturs.

Par pētījumu

Kantar TNS Nacionālā preses auditorijas pētījuma pavasara posma aptauja tika veikta laikā no 2018.gada 2.februāra līdz 9.aprīlim. Pētījums veikts, izmantojot kombinēto aptaujas metodi – datorizētās tiešās intervijas (CAPI) respondentu dzīvesvietās un aptaujas internetā (CAWI). Visā Latvijā tika aptaujāti 3000 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlase ir reprezentatīva 1,6 miljoniem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Leave a Comment