Man piezvanīja no valsts pārvaldes un vārds pa vārdam man ”noskaitīja” 4000 eiro: kā tas beidzās

Man piezvanīja no valsts pārvaldes, un sarunas gaitā izrādījās, ka man jāsamaksā 4000 eiro. Protams, es samaksāju un diemžēl par vēlu sapratu kas īsti notiek. 

Es gandrīz “uzķēros”, lai gan esmu jauns cilvēks. Ko tad lai saka par pensionāriem? Vecāka gadagājuma ļaudis ir pieraduši uzticēties citiem, un lai kā jūs viņus brīdinātu, nereti viņi tik un tā atklāj savu informāciju un “atdod” naudu krāpniekiem.

Pēc tam, kad saņēmām telefonkrāpnieku zvanu mēs ar sievu Diānu nekavējoties piezvanījām mūsu vecmāmiņām un brīdinājām viņas. Galu galā šis ir jauns blēžu triks; es pārmeklēju internetu un neko par to neatradu. Tāpēc jūtu pienākumu par to pastāstīt jums. Iesaku brīdināt savus draugus un ģimeni. Maz kas ar notikt!

Es nodarbojos ar savām lietām, kad pēķšņi saņemu zvanu. Apdrošināšanas kompānijas darbinieks man saka, ka man piešķirta jauna polise; tā esot gatava un gaidot mani kompānijas birojā. Bet man neesot jāierodas; viņi to varot nosūtīt uz klīniku, kuru apmeklēju, vai uz manu mājas adresi.

Es teicu, lai informē klīniku, jo man tik un tā drīz tur jāierodas vizītē. Jāmin, ka klīnikā bija un joprojām ir apdrošināšanas kompānijas birojs, kur viņi apstrādā un izsniedz dokumentus. Tātad šķietami viss loģiski nostājas savās vietās. Es piekritu visiem noteikumiem.

Un tad, bam!: es saņemu īsziņu ar kodu it kā no valsts pārvaldes pakalpojumu portāla. Pievienoju. Speciālists saka: “Jūs esat saņēmis ciparus, pasakiet tos man. Es jums nosaukšu datumu un laiku, kad jums tiks piegādāta polise.” Aha, nekā nebija! Un noliku klausuli. Uzmanību! Lūk, mūsu laika zelta likums:

Tiklīdz redzat negaidītu ziņojumu no valsts pārvaldes pakalpojumu portāla, nolieciet klausuli. Bez jūsu līdzdalības portālā nevar notikt nekādas manipulācijas.

Rūpīgi izlasiet ienākošo īsziņu. Pilnībā. Kad es noliku klausuli, mana sieva pacēla rokas: – Ak, es gan būtu noticējusi. Parasti kodus saņemu no “push” paziņojumiem (mazais aizkariņš telefona augšpusē) un neizlasu visu ziņojumu.

Kāpēc krāpniekiem ir nepieciešams valsts pārvaldes pakalpojumu portāls?

VIDEO:

Es nevaru būt par 100% pārliecināts, kāpēc, jo nekad neesmu nodarbojies ar telefonkrāpniecību. Tiek uzskatīts, ka ar piekļuvi šim portālam var saņemt aizdevumus (mikrokredītus) no jebkuras mikrofinansēšanas organizācijas.

Nesens gadījums. Sieviete nosauca krāpniekiem savu paroli, atjēdzās, bet nevarēja piekļūt valsts pārvaldes pakalpojumu portālam, tāpēc sazinājās ar centrālo banku.

Izrādās, ka blēži izgūst visus datus no lietotāja personīgā konta un pēc tam iepin “klientu” apšaubāmās finanšu shēmās, un slavenības nav izņēmums. Viņi arī ir cilvēki, kuri var zaudēt piekļuvi savam personīgajam kontam, bet krāpnieki var darīt visu, ko vien vēlas, piemēram, ar īpašuma dokumentiem.

Manuprāt, man nav jāpārstāsta stāsts par to, kā krāpniekiem izdevās no slavenās dziedātājas Larisas Doļinas izkrāpt aptuveni 2 miljonus eiro. Īsāk sakot, māksliniece bija spiesta pārdot savu grezno piecistabu dzīvokli par aptuveni miljonu eiro, pēc kā viņa nodeva ieņēmumus krāpniekiem. Pēc dziedātājas teiktā, blēži bija lieliski organizēti un darbojās izsmalcināti.

Stopvārdi, pēc kuriem mums jānoliek klausule, lai sevi pasargātu no krāpniekiem:

  • Valsts drošības dienests;
  • Iekšlietu ministrija;
  • Centrālā banka;
  • drošs konts;
  • atklājiet kodu jums nosūtītajā īsziņā.

Ko vēl saka krāpnieki? Viņi zvana, izliekoties par jebko, kas jums raisa uzticību. Bet mērķis parasti ir viens: iegūt piekļuvi valsts pārvaldes pakalpojumu portālam un jūsu kontiem, pārskaitīt naudu uz “drošu kontu” – īsāk sakot, gūt peļņu, izmantojot jūsu lētticību.

Lasi vēl: Pastāstīšu kā pagatavot kotletes kādas agrāk mums pasniedza skolas ēdnīcās

Krāpnieki var mēģināt jūs pierunāt:

  • pārskaitīt naudu uz it kā drošu kontu;
  • atjaunot mobilā tālruņa līgumu (zvans no it kā mobilo sakaru operatora);
  • steidzami samaksāt parādu;
  • pārrēķināt pensiju vai apstiprināt pārbaudi (zvans no it kā sociālās apdrošināšanas iestādes).

Mani dārgie, esiet modri! Tagad jūs esat informēti, un es esmu mierīgs Vai jau esat saņēmuši zvanu, kurā tiek piedāvāta jauna apdrošināšanas polise?