Rīgas domes Satiksmes komiteja šodien atbalstīja Rīgas sabiedriskā transporta biļešu reformu, kuras rezultātā būtiski sadārdzinātos vienvirziena biļete.
Turklāt strādājošie pensionāri turpmāk varēs ceļot bez maksas. Galvenās izmaiņas skars pāreju uz pavisam citiem biļešu veidiem, atsakoties no 135 dažādajiem biļešu veidiem un ieviešot laika biļetes, no kurām lētākā būs 90 minūšu biļete, kas maksās 1,5 eiro un ļaus braukt vairākās transportlīdzekļiem atbilstošo minūšu skaitu.
Maksa par vienu braucienu pieaugs no 1,15 eiro līdz 2 eiro par braucienu. Taču reāli vienvirziena biļeti par 2 eiro varēs iegādāties tikai pie autobusa vadītāja. Ja vēlaties to izdarīt, jums būs jābrauc ar 22. autobusu, kas kursē uz un no Rīgas lidostas.
Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV) sacīja, ka atbilstoši normatīvo aktu prasībām pašvaldībai par vienu braucienu jāiekasē maksa pēc iespējas tuvāk pašizmaksai.
Šobrīd maksa ir 2,04 eiro par braucienu. Maksa 2 eiro par braucienu tiks izmantota arī 1. un 2.grupas invalīdu atlīdzības aprēķinā, kas tiek izmaksāta no valsts budžeta līdzekļiem.
Tagad ir divas biļetes, kas katra ilgst 90 minūtes: 1,5 eiro biļete un 5 eiro biļete.
Trīs dienu biļete maksās € 8 par piecu dienu biļeti, bet būs pieejama arī 30 eiro meēnešbiļete. Galvenās izmaiņas skars meinešbietes, kurām maksa samazināsies līdz aptuveni 40%, no 50 eiro līdz 30 eiro.
Līdz ar to Rīgā līdzināsies situācijai ar pārējām Baltijas valstu galvaspilsētām. Atlaidēm, piemēram, studentiem, skolotājiem un medicīnas darbiniekiem, būs 50% atlaide ēdienkartēm. Tas nozīmē, ka atsevišķām pasažieru grupām, piemēram, skolotājiem un skolēniem, brauciena maksa var palielināties.
Piemēram, skolotāji šobrīd metro vienā maršrutā visas dienas maksā 10 eiro, bet darba dienās maksā 8 eiro. Turpmāk būs tikai viena veida mēnešbiļetes, kas maksās 30 eiro.
Savukārt grupas mēnešbiļetes ar 50% atlaidi 15 eiro būs pieejamas. Situācija ir līdzīga studentiem, kuri brauc vienā maršrutā, var nopirkt mešbiļeti par €10. Nākotnē tas maksās 15 eiro.
Uzņēmumā “Rīgas satiksme” pastāstīja, ka pasažieri, kuri izmanto šīs biļetes, ir ļoti ierobežoti. Izmaiņas neskars pasažieru kategorijas, kurām piešķirta 100% atlaide. Turpinājumā seniori, studenti un cilvēki ar invaliditāti Rīgā ar sabiedrisko transportu varēs braukt bez maksas.
Darbinieku aiziešanai pensijā jaunums būs 100% no braukšanas atlaides. Runājot par biedriem, “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Džinetas Innusas valdi informēja par Džinetas Innusas plāniem paaugstināt vienvirziena biļešu cenas, un šobrīd brauciena izmaksas ir 2,04 eiro. Viņa uzsvēra, ka pašreizējā biļešu pārdošanas sistēma ir sarežģīta. Ir biļešu veids, kas tiek izmantots līdz minimumam bez jebkādām zināšanām. Biļešu sistēma ir labāks plāns, lai izveidotu U.S.
maršrutos, un pasažieri gūs labumu no izmaiņām. Innusa cer, ka, mainot attieksmi pret biļetēm uz izvēli par pāreju uz zemākām mēnešbiļetēm un biļetes laiku, būtu jāmaina pasažieru izmaiņas.. Viņa cer palielināt to personu skaitu, kuras līdz šim ir bijušas nevarēju atļauties mēnešbiļetes, un ienāca bez biļetes.
Ja kopjamās būves pasažieriem tiks piešķirta jauna biļešu sistēma «Rīgas satiksme», ieņēmumi pieaugs par aptuveni miljonu gadā. Jaunā biļešu pārdošanas sistēma tiks ieviesta no šī gada 31. Decembris.. Tas tiek darīts ar nolūku, gada beigās Rīgas sabiedriskais transports ir bez maksas.
Tādējādi tas tiktu iegādāts uz trim naktīm, kuru laikā visās biļešu tirdzniecības vietās būtu jāievada jaunie dati par 2. Janvārī jaunā sistēma darbotos. Innusa norādīja, ka tas būtu 60 dienu izmēģinājuma periods, kas darbosies vecajās biļetēs, kas tiek iegādātas līdz 31.decembrim.
Kā komitejas sēdē tika uzsvērts Rīgas vicemērs Ķiršu koka vilnis (LIETOTĀJVĀRDS), jaunā biļešu sistēma būs izdevīgāka agrāk un ne tikai sabiedriskā transporta pasažieriem. Galīgais lēmums par “Rīgas satiksmes” biļešu reformām tiks pieņemts Rīgas domes sēdē.
Paredzams, ka pulks tiks informēts jau šo trešdien, 9. Novembrī varētu sasaukt domes sēdi, lai lemtu par šo jautājumu. Vai tā ir taisnība, ka jums ir problēmas ar miegu naktī? Vai jums ir grūti gulēt naktī?
“Rīgas satiksme” ir pašvaldība pilnībā uzņēmuma īpašumā, 2021. gadā strādājot ar 161 117 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,1% mazāk nekā 2020. gadā. Savukārt uzņēmuma peļņa pieauga par 3,1 reizi, un tā kopumā bija 3,049 miljoni dolāru.