Vai esi kādreiz domājis, kāpēc dažās valstīs mašīnas brauc kreisajā pusē? Mums ir atbildes!

Eksperti saka, ka tad, kad ceļi pirmkārt bija paredzēti zirgiem, tad visa pārvietošanās notika pa ceļa kreiso pusi. Iespējams, ka tas ir bijis tādēļ, ka cilvēki, kuri ir labroči, parasti uzkāpj zirgam mugurā pa kreiso pusi.

Senie grieķi, ēģiptieši un romāņi priekšroku deva ceļa kreisajai pusei. Tam iemesls ir bijis tas, ka pārsvarā cilvēki ieročus izmantoja ar labo roku. Tieši tādēļ bija jāpārvietojas pa ceļa kreiso pusi, lai tiem, kas nāk pretī, viņi būtu mazāk ievainojami.

1300. gadā pāvests Bonifācijs VIII teica, ka Romā cilvēkiem ir jābrauc pa ceļa kreiso pusi. 

Pēc vairākiem gadsimtiem tika izgudroti rati un karietes, kas arī mainīja visu pastāvošo sistēmu un likumdošanu. 

A horse-drawn carriage contrasting with the car traffic of New York City in 1947. Un attelage en contraste avec la circulation automobile de la ville de New York en 1947.

1765. gadā tika pieņemts likums, ka braucējiem, kuri dodas pāri Londonas tiltam, ir jāpārvietojas pa kreiso pusi. 

Henrijs Fords arī bija viens no tiem, kurš ieviesa sistēmu pārvietoties pa labo ceļa pusi, jo viņš mašīnām sāka stūri novietot kreisajā pusē. Un jau 1915. gadā tas bija kļuvis par standartu lielākajai daļai mašīnu.

Citas pasaules valstis ietekmējās no Amerikas un sāka pielāgoties viņu likumiem. 

Ap 20.gadsimtu Kanāda, Itālija, Spānija, Skandināvija un arī dažādas Āfrikas valstis nomainīja likumdošanu, kas paredzēja to, ka uz ielas ir jāpārvietojas pa ceļa labo pusi. 

Avots: wittyfeed.com

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment