Ikoniskākās 70-to gadu mašīnas

Stutz Blackhawk

1

Blackhawk ir tā mašīna, kas pilnībā atspoguļo 1970-tos gadus. Šis auto maksāja nedaudz vairāk par Lamborghini Miura, tomēr pircējs saņēma mašīnu, kuras ar rokām izgatavotais korpuss ir kopā salikts Turīnā, Itālijā. Tam uzklātas 15 krāsas kārtas, un visi ietvari ir apzeltīti, kā arī automašīnas grīda ir klāta ar pūkainu paklāju. Pircēja vārds tika iegrebts uz plātnītes, kura piestiprināta pie automašīnas paneļa. Slavenību vidū šī mašīna bija ārkārīgi populāra – tāda bija Elvisam, Vilijam Nelsonam, Lusillai Ballai, Džordžam Formenam un citiem.

Pontiac Firebird

2

Firebird pārdrošais stils ir galvenais iemesls, kādēļ šis auto nokļuva saraksta augšgalā, tomēr automašīnas lielākais ieguldījums ASV kultūrā tika dēvēts par Black Special Edition. Mūsdienās tas tiek dēvēts par “bandītu auto”.

Lamborghini Countach

3

Īsts skaistums nenoveco, tomēr lielāka daļa lietu, kas ir šokējoši futūristiskas savam laikam, noveco ārkārtīgi ātri. Dīvainā kārtā Countach arī šodien šķiet tik par traks, cik tas šķita arī 1974. gadā, tieši tādēļ šis auto saglabāja plakātu mašīnas statusu gan 70-tajos, gan 80-tajos gados.

Ford Pinto

4

Ātri: kas ir pirmais, kas ienāk prātā, iedomājoties Ford Pinto? Cilvēki, kuri gājuši bojā ugunsgrēkos, ja? Patiesība ir tāda, ka tik tiešām šim auto ir bijušas problēmas, kuru rezultātā tas uzliesmo, tomēr, palūkojoties uz statistiku, tā nebija sliktāka par citām tā laika mašīnām. Patiesā problēma bija tā, kādā veidā Ford ar to tika galā. Tā vietā, lai atsauktu mašīnas, firma izpētīja, cik lielas būs visu gaidāmo tiesas darbu izmaksas. Izklausās pazīstami. Tas tādēļ, ka Edvarda Nortona darba apraksts “Cīņas klubā” bija atsauce, kas kļuva zināma kā Pinto Memo.

Jebkas ar vinila jumtu

5

Tehniski vinila jumti bija ļoti izturīgi, tie nodzīvoja līdz pat 20. gadsimta beigām un daži pat līdz 21. gadsimta sākumam, tomēr kritisko masu tie sasniedza tieši 1970-tajos gados. Lai arī katras mašīnas jumts netika izgatavots no vinila, izskatījās, ka tā ir. Mūsdienās šķiet acīmredzami, ka nav nepieciešamības izgatavot automašīnas, kuru virsbūves detaļām nepieciešama tik liela spodrināšana, tomēr no 70-to gadu vinila atkarības toreiz netika pasargātas nedz Mustang automašīnas, nedz Eiropas sedani.

Avots: www.thrillist.com

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment