Aviācijas nozarei ir pienākušas laikmeta beigas. Pēc vairāk nekā 50 gadu darba un 1500 saražotām lidmašīnām pēdējo 747. sērijas lidmašīnu uzbūvēja ASV aviācijas uzņēmums Boeing.
Boeing 747 kādreiz bija ļoti revolucionāra lidmašīna un joprojām ir pazīstama kā debesu karaliene. . Tā ir populārākā kompānijas Boeing lidmašīna un izmantota dažādiem mērķiem, sākot no pasažieru un kravu pārvadājumiem līdz pat ASV Kosmosa aģentūras kosmosa kuģu pārvadāšanai pa ASV.
Boeing ir paziņojis, ka plāno pārtraukt sava modeļa 747 ražošanu 2020. gadā, gadu pēc tam, kad konkurents Airbus paziņoja par plāniem pārtraukt sava modeļa A380 ražošanu. Covid-19 pandēmija ir izraisījusi krīzi aviācijas nozarē, liekot aviokompānijām ātri izņemt 747 lidmašīnas par labu degvielu taupošākiem lidaparātiem. Saskaņā ar aviācijas analītiķu datiem, 44 pasažieru 747 lidmašīnas joprojām tiek aktīvi izmantotas, no kurām vairāk nekā pusi apkalpo Vācijas aviokompānija Lufthansa. Tas ir mazāk nekā 130 aktīvo pasažieru 747 lidmašīnas pirms 2019. gada. Joprojām aktīvi tiek izmantotas 314 kravas lidmašīnas 747.
Pasākumā, kas notika Boeing 747 rūpnīcā Everetā, Vašingtonas štatā, darbinieki sacīja, ka viņiem ir dalītas jūtas. No vienas puses, viņiem ir skumji, ka aviācijas giganta ēra tuvojas beigām, bet no otras puses priecājas, ka šis modelis visu šo laiku bijis tik pieprasīts.
Pirmā 747. sērijas lidmašīnas klientiem tika piegādātas 1969. gadā. Boeing 747 kļuva par pirmo masveidā ražoto plata korpusa civilās aviācijas lidmašīnu. PanAm aviosabiedrības bija viena no lielākajām 747 klientiem.