Vai ar izglītības sistēmu viss kārtībā? 5+5+5=15 esot nepareiza atbilde!

Acīmredzot, punkti noņemti par to, kādā veidā skolēns izvēlējies uzdevumus atrisināt.

Attēlos redzams, ka skolotāja atzīmējusi abus uzdevumus kā nepareizi izpildītus, par spīti tam, ka skolēns atrisinājis uzdevumu.

Pirmajā uzdevumā prasīts atrisināt vienādojumu 5×3. Skolēns atbild, ka 5+5+5=15, bet šī atbilde atzīmēta kā nepareiza. Tā vietā, skolotāja to pārlabojusi uz 3+3+3+3+3=15.

mudarrisa

Arī nākošā uzdevuma atrisinājums atzīmēts kā nepareizs pēc tā paša principa. Skolēniem prasīts uzzīmēt izkārtojumu vienādojumam 4×6. Skolēns ir uzzīmējis sešas rindas un četras kolonnas, bet skolotāja atkal izlabojusi atbildi, par pareizu uzskatot grafisku attēlojumu ar četrām rindām un sešām kolonnām.

Tomēr, jāsaprot, ka gadījumos, kad tie ir tikai skaitļi un reizināšana, nav svarīgi kā tiek attēlots vienādojums.

Pamatpriekšmetu standartizācijas centra pārstāvji apgalvo, ka šāda vērtēšana ir pareiza, jo tā trešo klašu skolēni iemācās pirmsākumus izteiksmēm ar vairākām mainīgām vērtībām, kas viņus sagaida matemātikā pēc 9 gadiem. Papildus, viņi min, ka šī vērtēšanas problēma neskar pamatpriekšmetu standartizāciju.

Pamatpriekšmetu standartizācijas centrs uzstāda mācību mērķus katrai klasei, bet tā ir pašu skolu un skolotāju atbildība, ar kādām metodēm viņi tos sasniedz.

Par spīti tam, Pamatpriekšmetu standartizācijas centrs ticis kritizēts par moderno pieeju ieviešanu.

Elementārās matemātikas standartā tiek uzsvērts tas, ka bērniem ne tikai jāmācās pārbaudītās metodes, ko izmantoja viņu vecāki, bet arī jāiemācās kāda ir ciparu attiecība pret citiem cipariem uzdevumā.

Avots: dailymail.co.uk

Iesaki šo rakstu citiem!

COMMENTS

  • <cite class="fn">Pēteris</cite>

    grūti gan viņiem tur ASV

  • <cite class="fn">Edgars</cite>

    Manuprāt tas ir totālākais stulbums no skolotāju un izglības iestāžu puses, jo es uzskatu, ka būtiskākais, lai ideja ir pareiza un rezultāts. Nav starpība vai 2×3=6, vai 3×2=6. Debīlisms. Kā bērnam viegāk, tā arī rēķina.

    • <cite class="fn">Anonīms</cite>

      Ir gan liela starpība starp 2×3 un 3×2. Reizināšana nav saskaitīšana bet kāpināšana, un tad sanāk, ka 2x2x2=8, bet 3×3=9.

      • <cite class="fn">Anonīms</cite>

        Ko? :D:D:D:D Kāpināšana un reizināšana ir divas dažādas lietas 😀 Galvenais lai bērniem ir skaidrs skolās, ka 2×3 un 3×2 ir tas pats! 😀 Un lai zina kas tad sanāk no 3+3×3 un (3+3)x3 😀

        • <cite class="fn">Anonīms</cite>

          kāpināšana ir tā pati reizināšana , tikai nez kāpēc reizināšanu sauc par kāpināšanu , jo matemātikā nav tādas zīmes kā kapināšana .

    • <cite class="fn">Anonīms</cite>

      murgi un tikai , vai tev nav vienalga kuru roku nocērt , arī ??

    • <cite class="fn">Anonīms</cite>

      2×3=2x2x2=8 vai 3×2=3×3=9 kur tavs redzējums , vai nav starpības ??

  • <cite class="fn">Mareks</cite>

    Bērniem jāmācās,kā rēķināt savādāk..Kāda velna pēc?

  • <cite class="fn">Kristīne</cite>

    Domāju,pirmajā gadījumā ir domāts tā, ka ir piecas reizes pa trim, nevis trīs reizes pa 5. Otrajā varētu saistīt ar programmēšanu, jo kad taisa masīvus, tad 4×6 tiešām nav tas pats kas 6X4.

  • <cite class="fn">anna</cite>

    Ja pliku skaitļu vietā būtu teksts “Trīs zēni paņēma katrs pa pieciem āboliem. Cik ābolos kopā viņi paņēma?” vai “Pieci zēni paņēma katrs pa trim āboliem. Cik ābolus kopā viņi paņēma?” – abos gadījumos rezultāts būtu viens, bet kaut kāda atšķirība tomēr starp zēniem un āboliem ir…

Leave a Comment