Iepazīsties ar Land Cruiser dzīves stāstu

toyota-stories-land-cruiser-story-article-18_tcm-3024-294313

Kā ar vienu vārdu aprakstīt automobili, kas visā pasaulē nonācis leģendas statusā – izturīgs, spēcīgs, uzticams, nesalaužams? Land Cruiser piemīt tas viss un vēl vairāk, tomēr šie apgalvojumi nespēj aprakstīt, kā vairāk nekā 60 gadu laikā tas ir noteicis nepārspējamas kvalitātes standartus – automobilis, kas uzbūvēts, lai izdzīvotu visizaicinošākajās pasaules vietās.

Kā rūdīts kareivis, Land Cruiser tika radīts nežēlīgos kara apstākļos. Kad 1950. gadā Ziemeļkoreja iebruka Dienvidkorejā, Apvienotās Nācijas un Savienotās Valstis devās palīgā Dienvidkorejai, un Japānai kā ASV okupētai valstij bija būtiska bāzes loma.
Drīz pēc tam japāņu autoražotājiem tika uzdots piegādāt ASV militārajiem spēkiem kompaktus pilnpiedziņas auto, un, pateicoties iepriekšējai pieredzei būvējot kravas automobiļus pašas Japānas armijai 1940. gados, Toyota spēja atsaukties un izpildīt lielu skaitu sabiedroto pasūtījumu.

Oriģināls

toyota-stories-land-cruiser-story-article-01_tcm-3024-294295

1951.gada janvārī, piecus mēnešus pēc dizaina izstrādes uzsākšanas Toyota radīja pirmo prototipu. Izmantojot Toyota esošās detaļas, prototips sastāvēja no Type SB vienu tonnu smagā kravas auto šasijas un Type B lielā 3,4  litru benzīna dzinēja nodrošinātās jaudas.

Pateicoties tolaik populārajam Willys Jeep (okupantu iecienītākais modelis), Toyota jauno prototipu izvēlējās nosaukt par Jeep BJ (B par godu Type B dzinējam, J par godu Jeep 4×4).

Dzīve sākas ap „četrdesmit“

toyota-stories-land-cruiser-story-article-05_tcm-3024-294300

Trešās paaudzes modelis, 40. sērija, tirgū nonāca 1960. gadā, un šis leģendārais modelis šķērsoja upes un klinšainus ceļus vēl 24 gadus un izpelnījās iesauku „četrdesmitnieks“. 

Automobiļa reputācija, pateicoties 20. sērijas panākumiem, bija izcila, un Toyota inženieru prioritāte bija nodrošināt, ka Četrdesmitnieks saglabā veiksmi nesošo formulu, vienlaikus ieviešot būtiskus un atjautīgus uzlabojumus.

Jauns laikmets

toyota-stories-land-cruiser-story-article-11_tcm-3024-294306

Pēc 24 ārkārtīgi veiksmīgiem gadiem (29 gadiem, ja ieskaitām oriģinālo 20. sēriju), kuros 40. sērija daudz netika mainījusies, 1984. gads vēstīja par jaunā Land Cruiser ierašanos – 70. sērijas, kas bija gatava modernajai pasaulei. 

Jaunajam modelim inženieri izmantoja „baltas lapas“ pieeju, jo šis automobilis ieradās jau konkurences pilnā cīņas arēnā, kur pieprasījums pēc atpūtas automobiļiem aizvien pieauga.

Iebraucot jaunā gadsimtā

toyota-stories-land-cruiser-story-article-17_tcm-3024-294312

Par spīti salīdzinoši īsajam un veiksmīgajam sešu gadu periodam, kurā 90. sērija tika pārdota vairāk nekā 760 000 eksemplāros, 2002. gadā bija laiks jaunā gadsimta Land Cruiser: 120. sērijai.

Parīzes autoizstādē atklātais jaunais modelis bija tehnoloģiju pārpilns. Ar pasaulē pirmo elektronisko palīgsistēmu braukšanas uzsākšanai kāpumā (maksimālai vilcei uz nogāzēm) un palīgsistēmu braukšanai kritumā (lai kontrolētu braucienu lejup pa stāvu nogāzi), kā arī uzlaboto konstrukcijas izturību vēl labākai manevrētspējai, stabilitātei un klusam braucienam – ko uzņēmuma iekšienē iesauca par „jauno tradicionālo 4×4“ – jaunais Land Cruiser bija gatavs jebkuram piedzīvojumam. 

toyota-stories-land-cruiser-story-article-21_tcm-3024-294316

Un šodien, ar gandrīz 65 gadus ilgu vēsturi un vairāk nekā 6,5 miljoniem pārdotu automobiļu, Land Cruiser joprojām kļūst aizvien spēcīgāks. Kopš pieticīgajiem pirmsākumiem kā karadarbības zonas nepieciešamības produkts līdz daudzveidīga izmantojuma SUV, Land Cruiser atkal iebrauc jaunā desmitgadē, joprojām saglabājot visas tās īpašības, ar kurām tas kļuva slavens, – varbūt tieši tāpēc tas ir mīļš tik daudziem. Dažreiz vienīgais vārds, kas spēj to precīzi raksturot, ir vienkārši… kvalitāte.

Rakstu iesaka – favorit

Avots: toyota.lv

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment