SEB banka norāda, ka dažreiz klienti, veicot pārskaitījumus saviem radiniekiem, cenšas iekļaut humora elementus, asprātības izpausmes vai citu neierasto saturu maksājuma mērķa laukā. Tomēr šāda prakse var radīt nepamatotas bažas klientiem, jo tas varētu izraisīt nepatīkamus notikumus, ieskaitot iespējamu maksājumu apturēšanu.
SEB banka veic rūpīgu klientu pārskaitījumu uzraudzību un detalizēti pārbauda ne tikai saņēmēja vārda atbilstību konta turētāja vārdam, bet arī maksājuma mērķī sniegtās informācijas precizitāti.
Šis process nodrošina “pazīsti savu klientu” principa ievērošanu, kas ir visu banku un finanšu iestāžu pienākums. Maksājumu pārbaudi veic ne tikai sūtītāja banka, bet arī korespondentbankas un saņēmēja banka. Katra banka, kas piedalās darījumā, var noteikt savus pārskaitījuma kritērijus.
Bankas sistēmas automātiski reaģē uz dažādiem atslēgvārdiem maksājumos, tostarp uz vārdiem, kas saistīti ar te***istu grupējumiem, personām vai organizācijām, kas iekļautas sankciju sarakstos, kā arī uzrādēm par te***istu finansēšanu un līdzīgām aizdomām raisošām darbībām.
Neskatoties uz to, vai bankas darbinieki ir informēti par to, ka daži izteicieni, kas pavada salīdzinoši nenozīmīgas summas pārskaitījumos starp laulātajiem, ir domāti kā humoristiski, ir svarīgi, lai banka pārtrauktu šādu darījumu, sazinātos ar klientu un iegūtu sīkāku informāciju par pārskaitījuma nodomiem.
Lasi arī: Kā tikt vaļā no celma 1 stundā. Nav nepieciešams neko smērēt vai izraut ar saknēm. Efektīva metode
Lasi arī: Līdz maija beigām daudzi tūkstoši Latvijas iedzīvotāju saņems zvanu no CSP; Kas jāzina?
Tāpēc šie joki var radīt klientiem nepamatotas problēmas, jo, lai precizētu informāciju un noskaidrotu situāciju, var būt nepieciešamas vairākas dienas. Tas var izraisīt maksājumu kavējumus un citus neērtumus.
Kad banka pārbauda klienta konta izrakstu, tā var meklēt arī papildu skaidrojumus par šaubīgiem maksājuma nodomiem, piemēram, gadījumā, ja privātpersona ir iesniegusi kredīta pieteikumu.