Krāpšanas shēma caur tiešsaistes tirdzniecības milzi Amazon. Lūk, kā pensionārs samaksāja par zagļu pasūtītu preci

Kādam pensionāru pārim nācās samaksāt par preci, kuru bija pasūtījuši zagļi. Ar šādu zagšanas shēmu var saskarties jebkurš un savu taisnību pierādīt ir ļoti grūti un laikietilpīgi. 

Kāds 71 gadu vecs pensionārs Džons Lavers no Plimutas (Lielbritānijā) ik pa laikam mēdza iepirkties tiešsaistē, Amazon veikalā, taču viņš ar sievu, 72 gadus veco Delu, bija no tiem pircējiem, kas iegādājas sīkumus, piemēram, mobilā tālruņa vāciņu, rokas pulksteņa siksniņu vai kādu kompaktdisku.

Šogad, janvārī, pārbaudot bankas izrakstus par pagājušo gadu, senioru pāris ievēroja, ka viņi ir samaksājuši Amazon par £194.59 vairāk nekā vajadzīgs, un sazinājās ar banku (viņu gadījumā banka ir Lloyds). Kā noskaidrojās, Džons bija it kā iegādājies datora tehniku jeb precīzāk augstas veiktspējas procesoru “Black Edition Octa Core CPU”. Lieki piebilst, ka 71 gadu vecais seniors pat nezināja, kas tas ir un nekādus papildu sūtījumus no Amazon nav veicis un saņēmis. Kā Džons norāda, tad datoru viņš lieto tikai, lai izmantotu e-pastu un pētītu savas dzimtas vēsturi.

Bankā Džonam noticēja uz vārda un atgrieza viņam konkrēto summu, bet pēc diviem mēnešiem to atkal noņēma. Banka bija sazinājusies ar Amazon un tiešsaistes tirdzniecības milzis atteicās bankai atgriezt par procesoru saņemto naudas summu, jo pasūtījumā norādītā piegādes adrese ir Džona un Delas mājas adrese, uz kuru prece tika arī izsūtīta, tādējādi apliecinot, ka darījums nav bijis krāpniecisks.

Džons un Dela nolēma cīnīties tālāk – viņi lietu nodeva Financial Ombudsman, kas Lielbritānijā nodarbojas ar banku un klientu problēmsituāciju risināšanu. Arī šī iestāde diemžēl palīdzēt nevarēja, jo banka bija rīkojusies šajā gadījumā korekti un šai iestādei diemžēl nav pilnvaru uzsākt izmeklēšanu saistībā ar Amazon.

Pēc tam kā banka senioriem bija iesūtījusi Amazon sūtīto preces piegādes pasaknīti, kura it kā apliecina darījuma patiesumu, pāris ievēroja IP adresi, no kuras bija veikts pasūtījums – tā nebija viņu IP adrese! Viņi vērsās pie Amazon, lai uzzinātu, kam pieder šī IP adrese, bet atbildi nesaņēma. Tāpat viņi prasīja pierādījumus, kas apliecina, ka prece ir tikusi saņemta, jo konkrētā preces piegādes pasaknīte apliecina tikai to, ka prece ir izvesta no konkrētā tirgotāja noliktavas nevis, ka to ir saņēmis preces pasūtītājs. Arī uz šo pensionāri atbildi nesaņēma.

Pēc pāris klusuma nedēļām, senioru kontā tika atgriezta strīdus summa. Acīmredzot, kāds hakeris bija uzlauzis Džona Amazon kontu un it kā viņa vārdā pasūtījis konkrēto procesoru.

Lasi vēl: 19 spilgti (un smieklīgi) piemēri tam, kas notiek, kad tu pērc kaut ko internetā no nezināmiem ārvalstu tirgotājiem (FOTO)

Avots: dailymail.co.uk

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment