Tirgotāju asociācija nākusi klajā ar aicinājumu nepieļaut iepakojuma depozītu sistēmas ieviešanu Latvijā; Vairumam Latvijas iedzīvotāju gan ir aizdomas par lobiju

Ar publisku paziņojumu klajā nākusi Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA), kuras pārstāvji aicina nepieļaut iepakojuma depozītu sistēmas ieviešanu Latvijā. Daudzos Latvijas iedzīvotāju vidū šis paziņojum raisījis sašutumu un neizpratni. 

Uzklausīsim gan LTA argumentus, gan iedzīvotāju bažas.

Būtiski zināt kontekstam:

Latvijā jau ilgstoši notiek darbs pie iepakojuma depozītu sistēmas ieviešanas Iecerēts, ka, ieviešot iepakojuma depozīta sistēmu, pārstrādei tiks savākti 90% stikla un plastmasas pudeļu un skārdeņu.

Depozīta sistēma galvenokārt attieksies uz dzērieniem, kuru cenas veikalos varētu pieaugt par 15 centiem, no kuriem 10 pircējs saņemtu atpakaļ par iepakojuma nodošanu.

Jau 2018.gada janvārī koalīcijas partijas konceptuāli atbalstīja iepakojuma depozīta sistēmas ieviešanu Latvijā. Pret ieceri gan iebilst Zemkopības ministrija, kuras argumentācija ir teju identiska kā Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijai, kas arī iepriekš visasāk iestājusies pret taras depozītu.

Tiesa, iedzīvotāju skatījums uz šo jautājumu ir pavisam citāds. Vietnēs, kur izskanēja šī informācija, iedzīvotāji dalījušies ar savu sašutumu, norādot, ka gan Igaunijā, gan Lietuvā šī sistēma strādā ļoti veiksmīgi.

Tagad publiski pret šo ieceri iestājusies LTA.

LTA norāda, ka ““Gateway & Partners” neatkarīgā pētījuma rezultāti apstiprinot pārliecību par piedāvātā (drīzāk “uzspiestā”) dzērienu iepakojuma depozīta sistēmas modeļa neefektivitāti. ”

Lasi arī: Publicēta karte, kurā redzami visi šogad paredzētie remontdarbi uz valsts autoceļiem

Pēc LTA domām, ir svarīgi domāt par jaunu un pārdomātu risinājumu, kurā ieguldītie resursi būtu līdzvērtīgi ieguvumiem, nevis akli vairot ārvalstu taromātu ražotāju peļņu uz Latvijas pircēju un pašmāju uzņēmēju rēķina.

Šķir otru lapu, lai uzzinātu, cik šādas sistēmas izveide izmaksātu un ko tas nozīmētu iedzīvotājiem

Iesaki šo rakstu citiem!

COMMENTS

Leave a Comment