Vai briest TV “kari”? TV3 dusmīgi uz Panorāmu un Latvijas Televīziju

Mediju grupa “TV3 Group” pauž neizpratni par sabiedriskā medija rīcību, mainot Latvijas Televīzijas (LTV) raidījuma “Panorāma” sākuma laiku no plkst. 20.30 uz plkst. 20.00, kas nozīmē, ka tā ētera laiks turpmāk sakritīs ar “TV3 ziņu” raidlaiku, tādējādi samazinot iedzīvotāju iespēju saņemt informāciju no dažādiem kanāliem un būtiski sašaurinot Latvijas informatīvo telpu, tā šodien atklātā vēstulē paziņoja “TV3 Group” Komunikācijas vadītāja Alise Mališko.

Šī gada 11. martā Pasaules veselības organizācija (PVO) paziņoja, ka jaunā koronavīrusa izplatība sasniegusi pandēmijas apmērus, tādējādi arī Latvijā valdība no 12. marta pieņēma lēmumu izsludināt valstī ārkārtas stāvokli līdz 2020. gada 14. aprīlim.

“Ārkārtas stāvokļa laikā sabiedrībai ir īpaši svarīga uzticama, plaša, daudzveidīga un kvalitatīva informācija par notiekošo gan Latvijā, gan pasaulē. Turklāt krīzes laikā skatītāji īpaši daudz patērē vietēji ražotās ziņas, galvenokārt tādēļ, lai saņemtu uzticamu, daudzveidīgu un izsmeļošu saturu,” norāda “TV3 Group”.

Mediju grupa “TV3 Group” uzskata, ka sabiedriskā medija rīcība krīzes situācijā, ieviešot augstāk minētās izmaiņas, veicina sekojošo: 1) liedz skatītājam iespēju patērēt abus ziņu kanālus tiešajā ēterā, kas joprojām ir primārais TV ziņu patērēšanas veids.

Īpaši aktuāli tas ir vecāka gadagājuma cilvēkiem, kas ziņas nepatērē digitālajā vidē un vienlaikus ir augstākajā vīrusa riska grupā; 2) būtiski sašaurina skatītājam pieejamo informatīvo telpu; 3) Ir pretrunā Latvijas Televīzijas misijai – “Kalpot Latvijas sabiedrības interesēm”-, liedzot sabiedrībai visaptverošas informācijas pieejamību.

“Latvijas mediji šobrīd saskaras ar milzīgu reklāmas apjoma samazinājumu, kas veicina reklāmas ieņēmumu krišanu un turpmāk tiešā mērā tas varētu atsaukties uz vietējā satura ražošanas iespējām.

Lasi arī: Cilvēki sastinga kapa klusumā. Ko tādu pie kases sanāk redzēt reti

Mediju grupas “TV3 Group” prioritāte ir skatītāju informēšana, piedāvājot uzticamu un kvalitatīvu saturu, kas ir īpaši būtiski krīzes situācijā.

Turklāt Latvijas informatīvajā telpā pieaug viltus ziņu popularitāte, kas veicina dezinformāciju, tādēļ ir īpaši svarīgi nodrošināt daudzveidīgas un uzticamas informācijas pieejamību,” uzsvērts “TV3 Group” atklātajā vēstulē medijiem.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment