Jaunais gads Latvijas autobraucējiem sāksies ar nepatīkamu pārsteigumu

E5 un E10 marķējums jau šobrīd uzpildes stacijās ir pieejamas gan uz degvielas pistolēm, gan sūkņiem. Patlaban E10 standarta benzīns ir ieviests vairākās ES valstīs, tajā skaitā Igaunijā 2019. gada vasarā. Lietuva, tāpat kā Latvija, gatavojas to ieviest no 2020. gada.

Latvijā tiks ieviests B7 standarts vasaras periodam

Kā jau minēts iepriekš, jaunas prasības obligātā biokomponentes piejaukuma daudzumam dīzeļdegvielai stāsies spēkā nākamā gada 1. aprīlī, kad esošo 4,5% vietā degvielas tirgotājiem būs jānodrošina 6,8% biodīzeļdegvielas piejaukums.

“Šī prasība būs spēkā tikai bezsala periodā no 1. aprīļa līdz 1. novembrim, tāpēc autovadītājiem nav jāuztraucas par degvielas sistēmu aizsalšanu ziemā,” mierina eksperts.

Ir pieņemts apzīmēt biodīzeļdegvielu un tās maisījumus ar burtu B un ciparu, kas norāda biodīzeļdegvielas procentuālo daudzumu maisījumā. Šajā gadījumā Latvijā tiks ieviests B7 standarts, kas vairākus gadus ir spēkā arī citās ES valstīs.

Dīzeļa automašīnu gadījumā vadītājiem nav jāuztraucas, vai viņu transportlīdzeklis ir piemērots ekoloģiskākiem degvielas parametriem – B7 degviela var būt izmantota visos auto modeļos ar dīzeļdzinēju.

Lasi arī: VIDEO: Žurnāliste ļauj ieskatīties LNT ziņu pēdējās tiešraides aizkulisēs – asaras, atvadas un sarunas

 

Alternatīvās degvielas nākotnes perspektīvas

Autovadītājiem jārēķinās, ka pārskatāmā nākotnē prasības atjaunojamo resursu izmantošanai degvielai nekur nepazudīs, bet tikai pieaugs. Tāpat aizvien lielākā uzmanība tiek pievērsta alternatīvo degvielas veidu attīstībai.

“No savas puses redzam lielas perspektīvas alternatīvo degvielas veidu attīstībā un arī paši aktīvi strādājam šajā virzienā, šogad ieviešot Latvijā CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Līdz šim mūsu valstī šajā segmentā nedarbojās neviens tirgotājs, lai gan CNG auto ir ekonomisks, drošs un videi draudzīgāks transports,” stāsta “Virši” eksperts.

CNG degvielas būtiskākās priekšrocības ir jau iepriekš pieminētais ekoloģiskums un
ekonomiskums. “Jāsaka, ka CNG gadījumā CO2 izmešu daudzums ir līdz 30% mazāks nekā dīzeļdegvielai vai benzīnam, savukārt citu kaitīgo izmešu apjoms – līdz pat 90% zemāks. Ja runājam par ekonomiskumu, jāmin, ka pat pie plānota akcīzes nodokļa, kas Latvijā dabasgāzes transportam nākamgad būs viens no augstākajiem Eiropā, izmaksu ekonomija šī degvielas veida lietotājiem varētu sasniegt vismaz 30%, salīdzinot ar dīzeļdegvielu un benzīnu,” atklāj Arnis Andrianovs

Iesaki šo rakstu citiem!

COMMENTS

Leave a Comment