Kā izvēlēties savam auto visatbilstošākās riepas?

auto-kredits

Parasti lielākā daļa cilvēku riepas izvēlas atkarībā no savām finansiālajām iespējām. Bet kādas riepas patiesībā ir ieteicams pirkt. To uzzināsi sājā rakstā.

Automašīnu īpašniekiem nepieciešams pievērst īpašu uzmanību kvalitātes rādītājiem jeb marķējumiem, ko ikviens autovadītājs var redzēt uz pašām riepām.

Riepas var iedalīt trīs kategorijās: augstākās klases jaunas riepas, vidējās klases jaunas riepas un lietotas riepas. “Lietotas riepas ir lētākais variants. Īpaša uzmanība autovadītājiem būtu jāpievērš riepām, jo automašīnai jābūt labi aprīkotai ar labas kvalitātes riepām.

Kā novērtēt, vai riepas vajadzētu mainīt?
Vizuāli jānovērtē, vai riepas ir nodilušas vienmērīgi – vai protektors abās riepas pusēs ir vienāds. Ir svarīgi reizi sezonā veikt balansēšanu, tādējādi nodrošināsiet, ka riepas dilst vienmērīgi.
Noteikti jāpārbauda, vai nav redzami vizuāli defekti – plaisas, pumpas, riepā iedūrušies priekšmeti, vai riepa nelaiž nost gaisu. Šāda riepa var uzsprāgt jebkurā brīdī. Savukārt, ja protektors ir stipri nodilis, automašīna slikti turēsies uz ceļa.
Par iespējamām riepu problēmām liecina stūres vibrēšana. Ja rodas kādi jautājumi vai šaubas, vajadzētu nekavējoties konsultēties ar speciālistu.

Tā kā tuvojas ziema, būtu jāiegaumē dažas lietas par drošību ziemā un kādas riepas izvēlēties ziemas sezonai.

Ziemas riepām galvenais uzdevums ir nodrošināt labu saķeri gada aukstajos mēnešos, kad uz ceļa ir sniegs un ledus. Gaisa temperatūrai nokrītot zem +7°C, tās piedāvā lielāku drošību un labāku ekonomiju. Ekstremāliem ziemas ceļa apstākļiem paredzētas mīkstā sastāva jeb frikcijas riepas un riepas ar radzēm. Šādas riepas pieejamas tirdzniecībā tikai tajos reģionos, kur tādas ir atļauts izmantot ceļu satiksmē.

Vasaras un ziemas riepu kombinēšana uz dažādām vieglo automobiļu asīm nav ieteicama.

Ziemas riepām ir jāatbilst noteiktām prasībām, turklāt paredzot, ka minimāli pieļaujamais protektora dziļums 1,6 mm nav atbilstošs. Tāpēc ziemas riepām protektora dziļumam ir jābūt lielākam par 4 mm. Drošības labad rekomendējam mainīt ziemas riepas, vēl pirms protektora dziļums ir sasniedzis minimāli pieļaujamos 4 mm. Tādas riepas, ja vien nav aprīkotas ar radzēm, var tikt izmantotas arī vasaras periodā.

Vislabāko saķeri ziemas ceļa apstākļos automobilis iegūst, ja visi riteņi ir aprīkoti ar īstām ziemas riepām.

Sniegpārsliņas apzīmējums (ASV un Kanāda): šis papildus marķējums M+S riepām norāda, ka riepa atbilst noteiktiem kritērijiem un ziemā nodrošina labas saķeres īpašības.

Atceries!

Latvijā radzētās riepas ir atļauts izmantot no 1. oktobra līdz 30. aprīlim, savukārt automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, laika periodā no 1. decembra līdz 28.(29.)februārim ir jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām.

Raksts tapis sadarbībā ar- file22457477_mana_liels

Avots: laneks.lv


 

Līdzīgi raksti

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Pilnvērtīgai lapas darbībai tiek izmantotas sīkdatnes (cookies), kas glabājas uz tavas ierīces. Vairāk par sīkdatnēm

Kas ir sīkdatnes? Sīkdatne ir neliels teksta fails, ko tīmekļa vietne saglabā jūsu datorā vai mobilajā ierīcē, kad jūs atverat vietni. Tā vietnei palīdz atcerēties jūsu pieteikumvārdu un/vai iestatījumus (piemēram, valodu, fontu izmēru u.c. attēlošanas iestatījumus), ar kādiem esat izvēlējies vietni skatīt, lai katru reizi jums tie nebūtu jānorāda no jauna.

Close